به همه تقاضاهای پرورش ماهی در کنار رودخانه بشار مجوز میدهند

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۰ بازدید


صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: رودخانه بشار هم‌اینک زلال‌تر از همیشه است و زیبایی خودش را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنان در زمینه پاکسازی ساحل رودخانه بشار از کارخانه‌های آهنین شن و ماسه تحت فشار هستم، ادامه داد: این اقدام موجب شد تا ظرفیت‌های رودخانه بشار بیش از گذشته نمایان شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون ماهی‌ها و موجودات زنده در رودخانه بشار نمایان شدند، خاطرنشان کرد: تا قبل از این، موجودات زنده از جمله ماهی‌ها در این رودخانه حق حیات نداشتند و اصلاً کسی فکر نمی‌کرد که رودخانه بشار ماهی هم دارد، اما بعد از تعطیل شدن واحدهای تولید شن و ماسه از گلوی بشار، دوباره ماهی‌های این رود ارزشمند قابل دیدن شدند.
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم همراهی و مقاومت مسئولان در برخی بازی‌های بازار تصریح کرد: به عنوان مثال در همین بحث شن و ماسه و نجات رودخانه بشار همه هجمه‌ها و فشارها روی یک نفر به نام استاندار است، در حالی که برای دفاع از حق و خواسته مردمی، همه مدیران باید اهتمام داشته و احساس مسئولیت کنند
صابری در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به گرانی گوشت ماهی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: ماهی از کیلویی 4 هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این استان را مستعد پرورش ماهی خواند و ادامه داد: همین رودخانه بشار یکی از ظرفیت‌هایش احداث مزارع پرورش ماهی است که با کوتاه شدن دست کارخانه‌های شن و ماسه از گلوی نازنینش، می‌توان به آن پرداخت.
صابری با ابلاغ یک دستور جدید و جالب توجه بیان داشت: در رودخانه بشار هر متقاضی که قصد احداث مزرعه پرورش ماهی را دارد، بدون استعلام و سخت‌گیری به همه آنها مجوز دهید و مدیران به این تقاضاها در رودخانه بشار به راحتی و با در نظر گرفتن واجد‌الشرایط بودن متقاضی، مجوز تولید بدهند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر فرصت‌های اشتغال‌زایی در این استان گفت:‌ باید فرهنگ پشت‌میز نشینی را از گوش جوانان مستعد و توانمند خود بیرون کنیم و فرهنگ کار، تولید و نان خوردن از بازو را جایگزین آن کنیم.
صابری برخی سخت‌گیری‌ها از جمله رعایت فاصله معین میان دو طرح ماهی را فکری قدیمی و بدون دلیل خواند و اذعان داشت: باید مدیران ما 22 بهمنی فکر کنند و با برخی بهانه‌ها جلوی تولید را نگیرند. (گفتنی است این اظهارنظر استاندار زمانی مطرح شد که وی از سوی هیچ مدیر و کارشناسی در این استان دلیل علمی برای رعایت فاصله میان دو طرح ماهی را نشنید)
مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: رفتن به سمت تولیداتی چون مرغ، ماهی و کشاورزی می‌تواند در این استان راهگشا باشد، چراکه یک طرح یک‌هزار میلیاردی 500 شغل ایجاد می‌کند، اما ممکن است یک شغل 100 میلیونی هم 100 شغل ایجاد کند، پس به جای رفتن دنبال کارخانه ذوب‌آهن و طرح‌های کلان، بهتر است به سمت چنین تولیداتی برویم.
صابری یکی دیگر از ظرفیت‌های آزاد شده رودخانه بشار را جنبه گردشگری آن دانست و ابراز داشت: با فضایی که در حال ایجاد شدن در ساحل این رودخانه است، شاهد حضور خانواده‌ها در کنار این رودخانه و پهن کردن بساط چایی و لذت بردن از این موهبت الهی هستیم.
به گزارش فارس، سیدحسین صابری پیش از این در دستوری مشابه مجوز به طرح‌های ماهی در رودخانه بشار، به مدیرانش دستور داده بود که به مالکان کارخانه‌های شن و ماسه تعطیل شده در ساحل این رودخانه مجوز تأسیس فضاهای گردشگری و یا باغ را در محل کارخانه بدهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گام‌های بعدی نجات رود بشار و بعد از پیشنهاد تبدیل مکان کارخانه‌های تعطیل شده به یک فضای تفریحی، در تصمیمی جدید از مدیرانش خواست به همه تقاضاهای پرورش ماهی در کنار این رود مجوز دهند

دیدگاه خود را بیان کنید