ساخت نرم افزارهاي چندرسانه اي خليج فارس

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


واحد مرکزی خبر :مجموعه نرم افزارهای چند رسانه ای خلیج فارس در شش نسخه در حال تولید است.
تهیه کننده این مجموعه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این نرم افزارها سه بعدی است و چهار نسخه نخست آن به آبزیان و دو نسخه دیگر به سواحل و جزایر خلیج فارس می پردازد.
سید مصطفی صدر افزود: ساخت نسخه اول نرم افزار خلیج فارس (بخش آبزیان1) مراحل پایانی خود را می گذراند و تا پایان اسفند در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی گفت: در این نسخه به انواع گونه های آبزی خلیج فارس از جمله نهنگ ها، دلفین ها، کوسه ها و لاک پشت ها پرداخته شده است و در نسخه های دیگر به انواع ماهی های خوراکی، زینتی و مرجان های خلیج فارس پرداخته می شود.
صدر اضافه کرد: این نرم افزارها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی عرضه می شود و در آن اسنادی در زمینه تاریخ، جغرافیا، پیشنه دریانوردی، نقشه های قدیمی و اسناد مستدل که قطعیت نام خلیج فارس را ثابت می کند، گنجانده شده است.
تهیه کننده مجموعه نرم افزارهای خلیج فارس با اشاره به گرافیک قوی و دقیق این مجموعه گفت: محیط زیر آب بسیار طبیعی و با جزئیات کامل طراحی شده است به طوری که کاربر می تواند در نقاط مختلف به گردش بپردازد.
وی یادآور شد: در ساخت این مجموعه از راهنمایی و کمک بسیاری از پژوهشگران،کارشناسان و استادان برتر ایران شناس، مورخان و باستان شناسان و در زمینه آبزیان از استادان دانشگاه ها وکارشناسانان خبره بهره گرفته شده است

دیدگاه خود را بیان کنید