تالاب انزلی یک میلیارد مترمکعب رسوب‌زدایی می‌شود

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


استاندار گیلان گفت: تالاب بین‌المللی انزلی یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب رسوب‌زدایی می‌شود
خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در دیدار با مدیر تالاب کوشیرو و اعضای دفتر آژانس بین‌المللی ژاپن (جایکا) از ادامه همکاری متقابل تالاب‌های کوشیرو و انزلی خبر داد و اظهار کرد: 70 درصد تالاب‌های مهم ایران متاثر از تالاب‌های گیلان هستند.
وی ادامه داد: بخشی از اقتصاد خارج از منطقه مانند شیلات به تالاب‌ها وابستگی دارد و تالاب انزلی در راس آن ها است.
هاشم‌نیا تخریب طبیعت را به مرور عنوان کرد و افزود: تخریب تالاب انزلی ناشی از عملکرد مردم نسبت به آن است و برای جلوگیری از تخریب‌ها ممنوعیت‌هایی اعمال شده و از بهره‌برداری مطلوب از تالاب غافل شدیم.
استاندار گیلان بر استفاده از حفاظت محلی از تالاب انزلی تاکید کرد و گفت: آموزش در استفاده از تالاب‌ها حائز اهمیت است اما تاکنون بحث گردشگری از تالاب را دنبال می‌کردیم.
وی همکاری‌های محلی، دولتی و بین‌المللی برای احیای تالاب انزلی را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: اقدام‌های انجام شده برای تالاب کوشیروی ژاپن در اختیار کارشناسان محلی قرار گیرد تا بتوانیم تالاب انزلی را احیا کنیم.
هاشم‌نیا با بیان اینکه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب رسوب‌زدایی از تالاب انزلی را در برنامه داریم، بیان کرد: تجربه تالاب کوشیرو در بخش آبزی‌پروری تالاب انزلی می‌تواند اثرگذار باشد.
این مسئول آبخیزداری در بالا دست تالاب انزلی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بالا دست تالاب انزلی جنگل و مردم وجود دارد و پایین‌ دست آن دریا است.
استاندار گیلان در پایان خواستار ارائه طرح‌های اجرایی از طرف کارشناسان برای احیای تالاب انزلی شد

دیدگاه خود را بیان کنید