آغاز ذخيره سازي زودهنگام ميگو در مزارع پرورشي هرمزگان

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


واحدمرکزی خبر:ذخیره سازی زود هنگام لارو میگو در مزارع پرورشی هرمزگان آغاز شد.
مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه امسال به علت مولد سازی سریعتر مراکز تکثیر میگو ، تقاضای بیشتر پرورش دهندگان و شرایط محیطی مناسب تولید و ذخیره سازی لارو میگو یک ماه زودتر آغاز شد گفت : با ذخیره سازی زود هنگام لارو پیش بینی می شود برداشت میگو از مزارع پرورشی هرمزگان سال آینده با 50 درصد افزایش به بیش از 4 هزار تن برسد.
میرزاده پیش بینی کرد در 9 مرکز تکثیر میگوی استان 600 میلیون قطعه لارو تولید شود که 20 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
تولید و ذخیره سازی لارو میگو تا شهریور سال آینده ادامه دارد.
وی نیاز مزارع پرورشی هرمزگان را 500 میلیون قطعه لارو عنوان کرد و افزود : لارو تولیدی هرمزگان علاوه بر تامین نیاز استان به استانهای سیستان و بلوچستان و گلستان نیز ارسال می شود.
میرزاده افزود : در صورت داشتن متقاضی خارج از استان مراکز تکثیر آمادگی تولید بیش 200 میلیون قطعه لارو مازداد را نیز دارند.
وی گفت : امسال 2 هزار و 200 تن لارو تولیدی هرمزگان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، مصر ، لبنان ، اسپانیا و ایتالیا صادر شد.
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت : تاکنون 6 سایت پرورشی آمادگی خود را برای ذخیره سازی اعلام کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان اسفند بیش از 3 میلیون قطعه لارو در مزارع استان ذخیره سازی شود.
برداشت میگوی پرورشی 2 بار در سال و از تیر آغاز می شود

دیدگاه خود را بیان کنید