5.1 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های شیلاتی گناوه نیاز است

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


خبرگزاری فارس از بوشهر، ابراهیم بشارلو عصر امروز در نشست کمیته برنامه‌ریزی گناوه اظهار داشت: با توجه به اهداف اداره شیلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم توانسته‌ایم زمین‌های لم یزرعی که امکان هیچ نوع کشاورزی در آن وجود نداشت را زیر کشت میگو برده که این امر باعث بالاتر رفتن تولید و اشتغال زایی در این بخش شده است.
ابراهیم بشارلو با اشاره به پروژه‌های شیلات در گناوه افزود: یکی از این پروژه‌ها انتقال خط لوله آب 26.5 کیلومتری به مرکز تکثیر رود حله است و با توجه به عدم تخصیص اعتبار و با هزینه پیمانکار پیشرفت فیزیکی صد در صد را شاهد هستیم.
وی گفت: ترمیم دریچه مکانیکال پرورش میگو رود حله با 450 میلیون تومان اعتبار پیشرفت 50 درصدی آن را شاهد هستیم.
بشارلو احداث کانال انحرافی رود شور و تکمیل داک حفاظت رود شور را نیز از دیگر پروژه‌های گناوه عنوان کرد.
این مقام مسئول بیان داشت: جمع کل اعتباری که برای تکمیل پروژه‌های شیلاتی گناوه گناوه لازم است پنج میلیارد و 100 میلیون تومان است که تاکنون حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان مطالبه شده است و امید است با تبادل موافقت نامه در سال 92 تکمیل همین پروژه‌ها را در اولویت کاری قرار بدهیم.
شیلات یکی از محورهای توسعه در استان است
فرماندار گناوه نیز گفت: شیلات یکی از محورهای توسعه است و بخش زیادی از مردم استان از این راه امرار معاش می کنند.
غلامعلی حبیبی‌منش اظهار داشت: شیلات در دو بخش تولید و اشتغال حائز اهمیت است و با توجه به شرایط حاکم بر کشور و عدم تخصیص اعتبارات باز هم شاهد پیشرفت پرو‍ژه‌های در دست اقدام هستیم.
این مقام مسئول با اشاره به تصمیم دولت در اولویت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد: مسئولان ادارات باید با دید کارشناسی و برای رفع مشکلات موجود پیشنهاد خود را در خصوص جابجایی اعتبار پروژه‌ها برای اتمام برخی از آن‌ها هرچه سریعتر به فرمانداری اعلام کنند.
وی همچنین درخواست کرد: پروژه‌های عمرانی مطالباتی، نیمه تمام و طرح‌ها و پروژه‌های جدید برای سال آینده را به صورت مکتوب به فرمانداری ارسال کرده تا در اقدامات و برنامه ریزی‌های سال 92 برای تخصیص اعتبار قرار گیرد

دیدگاه خود را بیان کنید