مازندران رتبه نخست تولید ماهیان پرورشی را در کشور دارد

یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


(ایسنا)، منطقه مازندران، با اعلام اینکه امروزه تمامی برنامه ریزان وصاحب نظران بر نقش ارتقاء بهره وری درموفقیت بنگاه‌های تولیدی واقتصادی تاکید دارند، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم جهت دست‌یابی به اهداف کمی و کیفی تولید ارتقاء بهره وری است.
وی ادامه داد: مزارع پرورشی ماهی نیز به عنوان یکی مراکزتولیدی واقتصادی از این مهم مستثنی نبوده و برای حفظ و ارتقای توجیه اقتصادی و تولید بیشتر توجه به بهره وری امری اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: ارتقاء دانش فنی و مهارت حرفه‌ای بهره برداران به منظور بهبود مدیریت تولید و کاهش هزینه تمام شده درکنار سایر عوامل مهمترین مولفه‌های اثرگذار بر بهره وری بهره‌گیری از تکنولوژی و ماشین آلات نوین در آبزی پروری(مکانیزاسیون) است.
حبیب نژاد با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز مراکز آبزی پروری استان در سال‌های اخیر تاثیر خوبی در افزایش کمی و کیفی محصول داشته است، افزود: مکانیزاسیون یکی از مهمترین ابزاربرای افزایش تولید در واحد سطح است و همواره افزایش تولید در واحد سطح تا سقف معین سبب کاهش هزینه‌های تولید و درنتیجه افزایش لایه سود خالص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: دریک دهه اخیر تجهیزات بسیاری درآبزی پروری بکار گیری شد که هر کدام از آنها در فرآیند تولید نقش مهم ایفا می کنند به طوری که درحال حاضر تعداد 3 هزار و 500 دستگاه هواده، 2 دستگاه اکسیژن ساز، 32 دستگاه درام فیلتر، 16 دستگاه یووی‌، 15 دستگاه مدیا در مراکز آبزی پروری نصب و راه‌اندازی شد.
مدیرکل شیلات مازندران افزود: این موضوع اثرات بسیار مثبتی در افزایش تولید و بهبود مدیریت داشته به نحوی که میزان تولید در برخی مراکز را تا 2.5 برابر افزایش داده است.
حبیب‌نژاد اظهار کرد: تلاش شیلات مازندران جهت بهره گیری از تکنولوژی وماشین آلات نوین در آبزی پروری (مکانیزاسیون) است.
وی یادآور شد: شیلات مازندران با تولید حدود 63 هزار تن ماهیان پرورشی 22 درصد تولید کشور و رتبه نخست تولید را در کشور برای چند سال متوالی دارد

دیدگاه خود را بیان کنید