برگزاري همايش بافت شناسي آبزيان در خرمشهر

یک‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


واحد مرکزی خبر:نخستین همایش ملی بافت شناسی آبزیان دیروز در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
رییس همایش ملی بافت شناسی آبزیان خرمشهر گفت : در این همایش یکروزه اساتید و محققان دانشگاههای سواحل جنوبی و شمالی کشور از جمله دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ، چابهار ، هرمزگان ، بوشهر ، خلیج فارس و در شمال دانشگاههای تربیت مدرس نور ، گیلان ، مازندران و لرستان حضور داشتند.
آقای سواری افزود : بافت شناسی مقایسه ای آبزیان ، هیستوپاتولوژی آبزیان ، انواع بافت شناسی موجودات زنده ، جنین شناسی و آسیب شناسی آبزیان از محورهای مهم این همایش بود.
وی با بیان اینکه از میان 110 مقاله علمی ارسالی به دبیرخانه همایش ملی بافت شناسی آبزیان خرمشهر 65 مورد پذیرفته شد گفت : 15 مقاله به صورت شفایی در این همایش ارائه شد و 50 مقاله دیگر به صورت پوستر و عکس در سالن دانشگاه به نمایش درآمده است.
رییس همایش ملی بافت شناسی خرمشهر گفت : علم بافت شناسی آبزیان یک علم جوان و نوپایی است که فقط در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تا مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود و به زودی دکتری آن نیز راه اندازی خواهد شد.
سواری افزود : مطالعات عمیق علمی دانش بافت شناسی می تواند به مسایل کاربردی در رابطه با آسیب شناسی و تشخیص بیماری های مشترک بین انسان ، آبزیان و دام به ما کمک کند

دیدگاه خود را بیان کنید