استان زنجان رتبه نخست آبزی پروری در کشور را دارد

یک‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


خبرنگار مهر، محمد رضا نهاوندی پور ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیلات کشاورزی استان افزود: مصرف آبزیان در استان زنجان از 3.5 كیلوگرم به بیش از 6 كیلوگرم افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بخشی از تولیدات بخش آبزی پروری استان زنجان به سلیمانیه عراق صادر می شود.
نهاوندی پور افزود: استان زنجان تنها استانی است كه در آن كشتارگاه های سنتی تعطیل شده و كشتارگاه صنعتی خدمات به مردم ارائه می دهد.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته 335 واحد دامپروری راه اندازی شد كه توان تولید 3 هزار و22 تن شیر و گوشت استان را دارد.
نهاوندی پور، به راه اندازی شركت تخصصی صنعتی گیاهان دارویی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه ها در سال جاری استان زنجان به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می شود.
وی، به ایجاد شركت خدمات بازرگانی محصولات كشاورزی، برنامه های تنظیم بازار، رعایت الگوی كشت و توسعه صنایع تبدیلی،تكمیلی و بسته بندی اشاره کرد و گفت: این ها از برنامه هایی است که امسال اجرایی خواهند شد .
رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته 2 هزارو175میلیارد ریال اعتبار برای طرح های توسعه كشاورزی به استان زنجان اختصاص یافت كه این مبلغ برابر اعتبار هفت سال گذشته است که در این سازمان بی سابقه است .
نهاوندی پور، با بیان اینكه 100درصد اعتبارات بانک كشاورزی در بخش تسهیلات عقد قرارداد شده است افزود: تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی قانون بودجه پرداخت نشده است.
وی یاد آورشد: استان زنجان با 3 هزار و260 پرونده مصوب و عقد قراردادشده تسهیلات طرح توسعه كشاورزی در زمینه تصویب و عقد قرارداد استان دوازدهم كشوراست

دیدگاه خود را بیان کنید