پنج میلیارد ریال به ایستگاه تحقیقاتی بیماری میگودر بوشهر اختصاص یافت

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز چهارشنبه به نقل از رضا عوض پور در نشست بررسی روند ساخت ایستگاه تحقیقات تولید میگو عاری از بیماری در بوشهر فزود: این استان با داشتن زیرساخت های لازم تکثیر و پرورش میگو جایگاه مهمی در تولید میگو در کشور دارد.

وی اظهارکرد: این استان دارای 60هزار هکتار اراضی ساحلی مستعد پرورش میگو است که تاکنون سه هزار هکتار آن به پرورش این آبزی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 10هزار تن میگو تولید کرده اند که 70 درصد میگو کشور است.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر به نقش آبزی پروری در اشتغال و معیشت مردم استان اشاره کرد و ادامه داد: اکنون بخش عمده ای از جوانان این استان به امر پرورش آبزیان مشغول هستند که فراهم شدن زیرساخت ها می تواند توسعه اراضی پرورشی را دربرداشته باشد.

عوض پور گفت: یکی از زیرساخت های پرورش میگو تولید لارو میگوی عاری از بیماری است که ساخت ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری در بوشهر در دست اجراست.

وی افزود: همچنین پژوهشکده میگو در استان بوشهر طرح ها و برنامه های مطلوبی و درخور تحسینی انجام داده است تا پرورش دهندگان بدون هیچ ه دغدغه ای به تولید این آبزی مشغول شوند.

عوض پور ادامه داد: اکنون 13 نوع بیماری خاص در میگو که بیشترین تلفات در این آبزی دارد در جهان شناخته شده است که برای جلوگیری ازبروز این آفت در اراضی پرورشی، کارشناسان پژوهشکده میگو اقدام به ساخت ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری کرده اند.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر با بیان این که تاکنون12 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است اضافه کرد: موسسه تحقیقاتی شیلات ایران برای تسریع در ساخت این مرکز مهم تحقیقاتی باید توجه بیشتری کند و در تامین اعتبارات لازم همکاری بیشتری داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید