احداث استخر کروکودیل‌ها در بروجرد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۷۳ بازدید


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: به منظور ایجاد شرایط محیطی و در معرض دید قرار دادن کروکودیل‌ها، استخر جدیدی در بروجرد در حال احداث است
شهرام تقوی امروز در گفت‌وگو با فارس در بروجرد اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات و کمبودهای باغ پرندگان پارک فدک، این مجموعه برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خانواده‌های بروجردی و مسافران نوروزی اختصاص یافته و عملیات بازسازی و بهسازی آن آغاز شده است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود، تغییرات انجام شده پیش از آغاز سال نو به اتمام برسد و باغ پرندگان بروجرد برای بازدید علاقه‌مندان و مسافران نوروزی آماده شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد ادامه داد: پیش از اعمال این تغییرات پرندگان به دلیل ارتباط مستقیم با محیط بیرونی در معرض انتقال انواع بیماری‌ها از طریق جانوران موذی بودند که با نصب شیشه‌های سکوریت به عنوان یک حائل ایمن، این مشکلات به طور کامل برطرف می‌شود.
تقوی عنوان کرد: با نصب دیواره‌های سنگی، کاشت عناصر گیاهی طبیعی، رنگ‌آمیزی دیواره‌ها و نصب سیستم تهویه، محیطی طبیعی‌تر و امن‌تر برای حیوانات این باغ ایجاد می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: به منظور ایجاد شرایط محیطی و در معرض دید قرار دادن کروکودیل‌ها، استخر جدیدی در این مجموعه در حال احداث است.
تقوی افزود: محل قبلی نگهداری کروکودیل‌ها با انجام تغییراتی به نگهداری 2 قلاده شیر آفریقایی در فاز سوم باغ پرندگان اختصاص یافته است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد خریداری خرگوش‌های لوپ و جرسی و اختصاص قفس مجزا برای آن‌ها، احداث قفس شیشه‌ای جدید با مساحت 6 متر مربع برای نگهداری سنجاب، خریداری یک قلاده گرگ نر بومی و انتقال شترمرغ‌ها به محلی بزرگ‌تر (در ضلع شرقی مجموعه) را از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه باغ پرندگان واقع در پارک فدک بروجرد برشمرد.
تقوی تصریح کرد: پی کنی محل احداث آکواریوم و موزه تاکسیدرمی و ایجاد تغییرات اساسی در سیستم گرمایشی و بازسازی محل نگهداری میمون‌ها برخی از فعالیت‌های انجام شده در این باغ است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بروجرد ادامه داد: همچنین با ساماندهی و احیای بیشه‌ها و باغ‌های تحت تملک شهرداری و با در نظر گرفتن وضعیت موجود بیشه که در ضلع شرقی باغ فدک قرار گرفته، این قسمت به عنوان فضای سبز طبیعی مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.
تقوی افزود: این سازمان به کاشت چهار هزار و 300 اصله نهال بید، صنوبر و سپیدار در این باغ اقدام کرده است.
وی ادامه داد: در اجرای این عملیات از نهال‌هایی که به پوشش غالب منطقه نزدیک هستند، استفاده شده و در نهایت وضعیت طبیعی موجود نیز حفظ شده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید