ممنوعیت هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های فومن

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


رییس اداره محیط زیست فومن از ممنوعیت هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های فومن خبر داد
علی اصغر روشنی از اجرای ممنوعیت هرگونه برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های فومن خبر داد و گفت: این طرح به بهانه 24 اسفند روز جهانی رودخانه‌ها و نیز شروع فصل تخم ریزی و زادآوری ماهیان شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال 93 ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به حساسیتهای زیستگاهها و رودخانه ها و آبزیانی نسبت به برخورد با گاز کمپرسی ها و تراکتوردارانی که مبادرت به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه وجود دارد، اضافه کرد: اجرای این طرح به دلیل حفاظت از آبزیان صورت می‌گیرد.
روشنی تصریح کرد: در همین خصوص با 15 نفر از متخلفین برخورد و مطابق قانون رفتار شد و موارد به آنان تفهیم شد.
وی گفت: نسبت به ساماندهی این افراد از طریق تعاونی دهیاران طبق مصوبه شورای حفاظت اراضی ملی اقدام شد.
رییس حفاظت محیط زیست فومن در ادامه از کشف یک بهله قرقی آسیب دیده که در باغات اطراف فومن خبر داد و گفت: این پرنده از راسته شاهین سانان و تیره قوشیان و در زمره پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع است.
وی افزود: زیر تنه آن سفید است که در آن راه راه عرضی نزدیک به هم و به رنگ قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پروازی بسیار تند با بال زدن های سریع دارند، این پرنده در حاشیه روستاها و شهرها و نواحی جنگلی، بیشه‌ها به سر برده و آشیانه می‌سازد.
علی اصغر روشنی اعلام کرد: این پرنده توسط یکی از دوستداران حیات وحش جهت تیمار و رهاسازی به اداره حفاظت از محیط زیست فومن تحویل داده شد.
وی ضمن تشکر و قدردانی از دوستداران حیات وحش در اطلاع رسانی به موقع حیواناتی که دچار آسیب دیدگی شده‌اند، گفت: باید بیش از گذشته مراقب حیات وحش باشیم و اجازه ندهیم تنوع زیستی از حق طبیعی خود محروم شوند
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید