آبزیان در سبد غذایی مردم بندرعباس قرار گیرد

چهار‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


فرماندار بندرعباس، گفت: دلالان و سود جویان در بخش آبزیان سبب گرانی ماهی و میگو و حذف این مواد غذایی ارزشمند از سبد غذایی بندرعباسی ها شده اند
احمد مرادی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بندرعباس چسبیده به دریا است و بسیاری از مردم این شهر محروم از ماهی هستند که این زیبنده شهر نیست.
وی گفت: سودجویان حق بهره مندی تمامی اقشار در شهر ساحلی بندرعباس از ماهی را از مردم گرفته اند، در صورتی که بایستی تمام مردم بتوانند ماهی را در سبد غذایی خود داشته باشند.
مرادی تصریح کرد: به وزارت صنعت هم اعلام کردیم که ماهی باید در سبد کالایی ساحل نشینان قرار گیرد و مجوز آنرا گرفتیم.
وی با انتقاد از قیمت ماهی در بندرعباس هم بیان کرد: مرسوم است که محصول هر شهر در همان شهر ارزان تر و در دسترس تر است، اما در بندرعباس برخلاف سایر شهرهای کشور، دلالان و سودجویان آنقدر قیمت ماهی و میگو را گران کرده اند که مردم توانایی خرید ندارند و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بایستی برای نرخ گذاری انواع آبزیان وارد عمل شود.
فرمانداربندرعباس خواستار ساماندهی فعالان و دلالان بخش ماهی و میگو در بندرعباس شد و گفت: آنها باید دارای کارت شناسایی و هویت باشند و برعملکرد آنها نظارت شود.
مرادی با قدردانی از شیلات هرمزگان به دلیل عرضه مستقیم ماهی در بندرعباس که سبب کاهش قیمت آبزیان و بهره مندی اقشار بیشتری از ماهی شده است، اظهار کرد: سازمان میادین شهرداری بندرعباس نیز غرفه هایی را برای عرضه ماهی تازه به صورت بهداشتی راه اندازی نماید تا مردم به راحتی در نقاط مختلف شهر بتوانند ماهی مورد نیاز خود را تامین کنند.
وی با اشاره به لزوم تشدید بازرسی و نظارت ها بر قیمت ها در ایام پایان سال و تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: گرانفروشی در فروشگاه ها سبب سوق یافتن خریداران به سمت دستفروشان می شود
منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید