افزایش 20 درصدی تولید ماهیان گرمابی در گلستان

چهار‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


مدیرکل شیلات گلستان از افزایش تولید 20 درصدی ماهیان گرمابی در استان خبر داد
علی‎اکبر پاسندی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: تاکنون بیش از 17 هزار تن انواع ماهیان گرمابی شامل هیوفاگ، آمور، کپور و سفید در گلستان تولید شده است که در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد نشان می‎دهد.
وی با بیان اینکه ماهی شب عید مردم مهیا شده است، تصریح کرد: مصرف ماهی به سلامت انسان‎ها کمک می‎کند و این تغذیه باید در سبد کالای خانوارها قرار بگیرد.
برای هر مزرعه 100 میلیون تومان پیش‎بینی شده است
رئیس اداره شیلات بندر ترکمن نیز با بیان اینکه امکانات مختلفی برای ذخیره‎سازی ماهیان در نظر گرفته شده است، گفت: با برداشت‎های لایه‎ای در مقاطع مختلف سال این مهم حاصل شد تا تولید خوبی در واحد سطح داشته باشیم.
محمود سقلی خاطرنشان کرد: برای پرورش‎دهندگان ماهی در استان اعتباراتی از کارگروه کشاورزی جذب شده است تا برای اصلاح استخرها، برق‎رسانی به استخرها و همچنین هوادهی استفاده شود.
وی بیان داشت: به طور متوسط برای هر مزرعه 100 میلیون تومان پیش‎بینی شده است که اعتبار تخصیصی در زمینه‎های فوق هزینه خواهد شد.
سقلی در خصوص عرضه ماهی تصریح کرد: بخشی از ماهی در بازار بندرترکمن عرضه می‎شود و بخشی نیز به استان‎های همجوار از جمله مازندران و گیلان صادر شده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید