رهاسازي 88 ميليون قطعه بچه ماهي خزر

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

رهاسازي 88 ميليون قطعه بچه ماهي خزر
مدیرکل اداره شیلات گلستان از رهاسازی 88 میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی به دریای خزر خبر داد.
علی اکبر پاسندی افزود: در سال quotation mark اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، 86 هکتار از مراکز تکثیر و پرورش در استان آبگیری و ذخیره سازی شده است.
وی گفت : حدود 9 هزار قطعه مولد از دریا صید و به مراکز انتقال داده شده که 8 هزار قطعه از این مولدین برای تکثیر استفاده شده است.

پاسندی با بیان اینکه کپور به عنوان گونه اصلی و قالب در استان تولید می شود، تصریح کرد: گلستان تنها استان تکثیر کننده این گونه است و امسال 50 میلیون قطعه از این 88 میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی شده از نوع کپور و بقیه نیز کلمه و سفید است.
حسن پور رئیس مرکز تکثیر خاویاری سد وشمگیر نیز گفت : امسال 34 هکتار از استخرهای این مرکز آبگیری شده و حدود یک هزار و 200 قطعه مولد کپور و یک هزار و 400 قطعه مولد کلمه بصورت نیمه مصنوعی تکثیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: 186 قطعه از دریا تامین شده و بقیه مولدین بکارگیری شده در همین مرکز مولدسازی شده است.
به گفته حسن پور، بیشترین فعالیت مرکز تکثیر و پرورش سد وشمگیر برای تولید کپور است و بخشی از این فعالیت ها به تولید و تکثیر کلمه اختصاص دارد.
وی افزود: به طور متوسط از هر مولد 40 هزار قطعه بچه ماهی تولید می شود و زمان تکثیر از فروردین تا خرداد ماه و رهاسازی از خرداد تا پایان تیر انجام می شود.
رئیس مرکز تکثیر و پرورش سد وشمگیر یادآور شد: تولید و تکثیر بچه ماهی و رهاسازی آن به دریا با هدف بازسازی ذخایر دریا و تثبیت اشتغال صیادان پره استان انجام می شود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید