بیش از 36 کیلو گرم خاویار در بندرکیاشهر آستانه استحصال شد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

بیش از 36 کیلو گرم خاویار در بندرکیاشهر آستانه استحصال شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از استحصال بیش از 36 کیلوگرم خاویار از زمان صید تاکنون در سواحل بخش بندرکیاشهر این شهرستان خبر داد.
حمیدرضا سلیمانی' روز شنبه با بیان اینکه صید ویژه ماهیان خاویاری توسط دو صیدگاه دارای مجوز از مهرماه سالجاری در سواحل بندرکیاشهر آغاز شده تصریح کرد: تاکنون هشت ماهی خاویاری توسط این ماهیگیران صید شده است.
وی با بیان اینکه صید ویژه ماهیان خاویاری توسط این صیدگاه ها تا خردادماه سال آینده ادامه دارد، افزود: خاویار استحصال شده از این تعداد ماهیان خاویاری حدود یک میلیارد و 440 میلیون ریال ارزش اقتصادی دارد.
وی میزان گوشت استحصال شده از این ماهیان خاویاری را 159 کیلوگرم عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش اقتصادی این میزان گوشت استحصال شده نیز حدود 79 میلیون و 500هزار ریال است.
سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه شیلات بر صید ویژه ماهیان خاویاری نظارت کامل دارد، گفت: اجرای این طرح با هدف بازسازی ذخائر دریائی و همچنین تکثیر و تولید بچه ماهیان خاویاری به منظور رها سازی در دریا صورت می گیرد.

وی حفظ و تکثیر ذخائر دریائی را یکی از سیاست های مهم شیلات عنوان کرد و افزود: خاویارهای استحصال شده در بخش بندرکیاشهر به منظور تکثیر به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری استان ارسال شده است.

هم اکنون 993 صیاد در 11 شرکت تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر مشغول فعالیت هستند.

بندرکیاشهر با داشتن 36 کیلومتر نوار ساحلی به عنوان یکی از بخش های شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید