ساخت دستگاه توليد خوراك آبزيان در چهارمحال و بختياري

چهار‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
ساخت دستگاه توليد خوراك آبزيان در چهارمحال و بختياري

دستگاه توليد خوراك آبزيان با مهندسي معكوس در كشور، توسط مهندسان و صنعتگران كشور در چهارمحال و بختياري در مدت دو سال ساخته شد

معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه گفت: 12 نفر از مهندسان و صنعتگران كشور از جمله صنعتگران اين استان در مدت دو سال تلاش توانستند با مهندسي معكوس خط توليد خوراك آبزيان را مشابه خطوط توليد كشور هاي خارجي بسازند.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمد كاظم منزوي روز چهارشنبه افزود: نمونه آمريكايي اين خط توليد 150ميليارد ريال قيمت دارد، اما نمونه داخلي آن با كمتر از 50 ميليارد ريال در اين استان ساخته شد.
مجري ساخت اين طرح نيز گفت: اين خط توليد از 54 دستگاه توليد اِكستِرُد، روغن زني درخلاء، آسياب، همزن وهمگن ساز ساخته شده است.
محمد لطفي افزود: اين دستگاه با 13هزار مترمكعب وسعت، 180 تن وزن دارد و به لحاظ كارآيي متناسب با شرايط آب و هوايي كشور ايران است كه برخي از مشكلات خط هاي توليد آمريكايي، اروپايي و چيني استفاده شده در كارخانجات كشور را ندارد.
به گفته وي، توليد خوراك آبزيان در كشور بيش از 100هزار تن است كه با راه اندازي اين خط توليد كاملا ايراني، خوراك با كيفيت بيشتر و قيمت كمتر به بازار هاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد.
به گزارش ايرنا، بزرگترين شركت توليد خوراك ماهي خاورميانه در قطب صنعتي شهركرد قرار دارد و با سرمايه گذاري 25 ميليارد ريال براي بيش از 200 نفر به طور مستقيم شغل فراهم كرده است كه استان چهارمحال و بختياري به تنهايي نيمي از خوراك آبزيان كشور را توليد مي كند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید