کمیته کنترل و پیشگیری بیماری آبزیان استان مرکزی برگزار شد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

کمیته کنترل و پیشگیری بیماری آبزیان استان مرکزی برگزار شد
کمیته مشترک کنترل و پیشگیری از (VHS) بیماری های آبزیان استان مرکزی روز شنبه با حضور مدیران کل و کارشناسان دامپزشکی و شیلات این استان در اراک برگزار شد
بررسی روش های پیشگیری و گسترش دامنه نظارتی بر فعالیت واحدهای غیرمجاز حد واسط با همکاری شیلات استان و بازدیدهای مستمر از واحدهای آبزی پروری از محورهای اصلی این نشست بود.
کنترل مبادی ورودی و خروجی استان و برحورد فاطع با محموله های ماهی و بچه ماهی غیر مجاز و بدون مجوز دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی از دیگر مباحث مطرح شده در این کمیته بود.
الزام کسب مجوز ماهی ریزی از دامپزشکی و برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص بهداشت و بیماری ها آبزیان توسط شیلات و دامپزشکی برای متقاضیان قبل از ورود بچه ماهی به مزارع پرورش استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این نشست به شرح و تبیین سیاست های کلی سازمان دامپزشکی کشور و وضعیت بیماری (VHS) در استان و در کشور پرداخت و در خصوص زمینه های همکاری شیلات و دامپزشکی استان توضیحاتی ارائه کرد.

سپتی سمی خونریزی دهنده و یروسی(VHS) یک بیماری حاد ماهیان آب شیرین و دریایی بوده که می تواند بر تعداد گونه ماهیان ورزشی و تفریحی و تجاری تاثیر گذار باشد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید