تشکیل کمیته علمی پژوهشی برای صید سالانه ۱ میلیون تن آبزیان در سیستان و بلوچستان

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

تشکیل کمیته علمی پژوهشی برای صید سالانه ۱ میلیون تن آبزیان در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به گستردگی سواحل سیستان و بلوچستان، کمیته علمی پژوهشی برای صید سالانه یک میلیون تن آبزیان از سواحل استان تشکیل شود
علی‌اوسط هاشمی در جلسه کارگروه توسعه شیلات سیستان و بلوچستان با اشاره به گستردگی سواحل استان و ارتباط با دریاهای آزاد خواستار تشکیل کمیته علمی و پژوهشی برای رسیدن به هدف صید سالانه یک میلیون تن آبزیان در یک دوره 10 ساله شد.
وی همچنین بر تحول در بخش شیلات استان تصریح و خواستار دادن نقش بیشتر به بخش خصوصی در برنامه‌های توسعه صید و صیادی در استان شد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طراحی سند توسعه شیلات برای نخستین بار در استان اظهار داشت: از تکنولوژی و دانش روز برای اجرایی کردن سند توسعه شیلات استفاده شود.
هاشمی به لزوم جهش در شیلات اشاره و بر حرکت از صید سنتی به سمت روش‌های نوین صیادی و صید صنعتی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار استفاده از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی و صندوق معاونت توسعه ریاست جمهوری با کامزدهای نزدیک به صفر برای توسعه ناوگان صیادی و تکمیل زیرساخت‌های شیلاتی استان شد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: برای تحقق یک میلیون تن صید در سال باید در یک دوره 10 ساله، 4 هزار و 190 میلیارد تومان در بخش شیلات استان سرمایه‌گذاری شود.

غلامرضا مالکی شجاع افزود: هم اکنون بیش از 2 هزار و 400 فروند ناوگان و 11 بندر صیادی در استان وجود دارد و برای توسعه زیرساخت‌های صیادی استان به 320 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی نیاز است.

وی بیان کرد: 25 هزار صیاد دائمی و فصلی در استان وجود دارد که در صورت رسیدن به صید یک میلیون تن در سال میزان اشتغال در بخش شیلات استان به 300 هزار نفر می‌رسد
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید