طرح توسعه شیلات زمینه ساز رشد و توسعه ظرفیت های سیستان و بلوچستان است

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

طرح توسعه شیلات زمینه ساز رشد و توسعه ظرفیت های سیستان و بلوچستان است
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با تدوین و اجرای طرح توسعه شیلات بستر لازم برای توسعه ظرفیت ها وپتانسیل های خفته این صنعت استان متناسب با سند چشم انداز ایران 1404 فراهم می شود.
محسنعلی گلشنی در نخستین جلسه کار گروه میزکشاورزی ، کمیته فرعی شیلات و آبزیان استان افزود: با عنایت به توجه ویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهوری در توسعه سواحل مکران و نگاه ویژه استاندار به طرح های کلان برای توسعه فعالیت های شیلاتی و ایجاداشتغال پایدار و تولیدکلان پیشنویس سندتوسعه شیلات تدوین شد.
به گفته وی در این کارگروه نقاط ضعف و کاستی های طرح را بررسی و پس از تکمیل جهت بررسی نهایی و اجرا به استاندار و مسئولان مربوطه ارائه می شود.
گلشنی افزود: هدف این است که بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی منطقه و استان در پیشبرد و اجرای طرح ها استفاده کنیم و علاوه بر اشتغالزایی به تولید دانش محور دست یابیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست گفت: با توجه به شناخت و تسلطی که مسئولان از ظرفیتهای بالقوه استان در بحث کشاورزی و بخصوص شیلات دارند و حمایتهای همه جانبه ای که از طرحهای کلان انجام می دهند،فرصت مناسبی در این ارتباط فراهم شده است.

رضا نجفی افزود: با تهیه و اجرای این طرح ظرفیتهای پنهان شیلات در جنوب استان شناسایی و تولید بیش از یک میلیون تن فراورده مد نظر است و به اشتغال بیش از 220 هزار نفر در افق 1404 دست خواهیم یافت.

در این نشست رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، کارشناس معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری، معاون فرماندار کنارک، معتمدان، دانشگاهیان، سرمایه گذاران و فعالان بخش شیلات و جمعی از مسئولان شهرستان های چابهار و کنارک حضور داشتند در اداره کل شیلات استان سیستان وبلوچستان برگزار شد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید