توسعه صنایع فرآوری آبزیان و تجهیز و نوسازی باغ های خرمای بوشهر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

توسعه صنایع فرآوری آبزیان و تجهیز و نوسازی باغ های خرمای بوشهر در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی
برای کیفیت بخشی به ارقام و محصولات خرما در استان بوشهر، تجهیز و بازسازی نخیلات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است
وزیرجهاد کشاورزی گفت: در سفر به بوشهر مسائل و مشکلات حوزه های پرورش میگو، نخیلات و صنایع فرآوری خرما دراین استان بررسی شد و برای حل این مشکلات با همکاری مسوولان استان راهکارهای مناسب درنظر گرفته می شود.
ه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در پایان سفر خود به بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: برای کیفیت بخشی به ارقام و محصولات خرما در استان بوشهر، تجهیز و بازسازی نخیلات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: امیدواریم نارسایی هایی که در بخش آبزی پروری وجود دارد را با مشارکت مسوولان شیلات، استاندار بوشهر و فعالان این بخش برطرف کنیم و استان بوشهر به ظرفیت لازم در پرورش و تولید آبزیان دست یابد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه صنایع فرآوری سبب افزایش ارزش افزوده محصولات آبزیان می شود به همین دلیل توجه این بخش از ضروری است.
حجتی با اشاره به مشکلات نخلداران استان بوشهر گفت: در بازدیدی که از نخیلات در این استان شد یکی از مشکلات این بخش آبیاری سنتی است که راهکارهای لازم برای تغییر شیوه آبیاری و تبدیل آبیاری سنتی به نوین به کشاورزان ارائه می شود.
وی اضافه کرد: همچنین برای کیفیت بخشی به محصولات خرما در این منطقه، باغ های نخیلات با ارقام جدید نوسازی و به امکانات لازم تجهیز می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با نوسازی و تجهیز باغ های خرما در استان بوشهر مشکلات به تدریج کاهش می یابد.
حجتی به وضعیت صید و صیادی پرداخت و افزود: مشکلات صید و صیادی، افزایش ایمنی شناورهای صیادی، تقویت ذخائر آبزیان و مشکلات صیادان استان بوشهر در فرصت دیگری مورد بررسی قرار می گیرد
منبع: پایگاه اطلاع رسانی

دیدگاه خود را بیان کنید