همايش ها و نمايشگاه هاي دريايي کشور يکپارچه شد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

همايش ها و نمايشگاه هاي دريايي کشور يکپارچه شد
موافقتنامه یکپارچه سازی برگزاری همایش ها و نمایشگاه های دریایی کشور امضا شد.
مدیر کل دفتر سازمان های تخصصی و بین المللی گفت : طبق این موافقتنامه که به امضای سازمان بنادر و دریانوردی ، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران رسید ، قرار شد برای هماهنگی در برگزاری همایش های دریایی در کشور به ویژه در خصوص زمان، مکان و موضوع ها، جلسات هماهنگی سالانه در اسفند هر سال در سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن مهندسی دریایی ایران با دعوت از دیگر متولیان همایش ها برگزار شود.
حسین عباس نژاد ادامه داد : براساس این موافقت نامه تلاش می شود در سال های آتی در صورت فراهم شدن بسترهای لازم و توافق دو طرف ، همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور و صنایع دریایی ایران به صورت یکپارچه و با اهداف و شعار مشترک برگزار شود.
عباس نژاد در ادامه افزود: قرار شد انجمن مهندسی دریایی ایران مجری هر ساله برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی ایران باشد و شورای سیاست گذاری نمایشگاه مرکب از نمایندگان تام الاختیار انجمن مهندسی دریایی ایران، دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور ( سازمان بنادر و دریانوردی ) و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، سیاست ها و جهت گیری هر ساله نمایشگاه را تعیین و بر روند اجرایی برگزاری نمایشگاه نظارت کنند.
وی در ادامه در باره چگونگی برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی ایران طی سه سال آینده اظهار داشت : بر اساس توافق انجام شده نمایشگاه بین المللی دریایی در سال 1393 در بندرعباس، سال 1394 در جزیره کیش و در سال 1395 درتهران برگزار خواهد شد.
عباس نژاد گفت: همچنین قرار شد نمایشگاه بین المللی دریایی ایران مطابق با مقررات ملی کشور و الگوهای بین المللی با هماهنگی و استفاده از نظر همه ارگان های مرتبط برگزار شود.
وی در ادامه افزود : در بخش دیگری از این موافقتنامه توافق شد سازمان بنادر و دریانوردی از همه امکانات و توانایی های خود در جهت برگزاری با شکوه نمایشگاه استفاده کند.
مدیر کل دفتر سازمانهای تخصصی و بین المللی تصریح کرد: بر اساس موافقت نامه برای برگزاری بهتر نمایشگاه بین المللی دریایی ایران از سازمان شیلات ایران، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، صندوق توسعه صنایع دریایی، سازمان توسعه تجارت، دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و دیگر انجمن ها و نهاد های کشور دعوت به همکاری به عمل و هماهنگی های لازم در این زمینه صورت گیرد.
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید