تولید خاویار از یک تن به 3 تن افزایش می‌یابد

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامرضا رازقی صبح امروز در مراسم معارفه نخستین مدیرکل شیلات استان در اردبیل اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید آبزیان در کشور با 15 درصد رشد به 850 هزار تن رسید به طوری که کشورمان در حال حاضر از لحاظ تولید آبزیان در جایگاه 22 جهان قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما رسیدن به جمع 10 کشور دنیا در تولید آبزیان و همچنین مصرف آن است که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید و ظرفیت‌سنجی در کشور در حوزه آبزی‌پروری در دو سال اخیر خبر داد و یادآور شد: ما از تولید 663 هزار تن در سال‌های گذشته در دو سال اخیر به 735 هزار تن رسیدیم که این ظرفیت سال گذشته به 850 هزار تن رسید و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون تن انواع آبزیان را در کشور تولید و روانه بازار مصرف کنیم.
رازقی گفت: استان اردبیل اولین استان کشور است که با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر مدیریت شیلات آن به اداره کل ارتقا می‌یابد چرا که ما به توانمندی این استان باور و اعتقاد داریم در حالی که استان‌های با ظرفیت بالاتر از تولید 3 هزار و 500 تن استان اردبیل در سقف 20 هزار تن منتظر ارتقای مدیریت شیلات هستند اما ما به دلیل اعتقادی که به این استان داریم تبدیل مدیریت به اداره کل در این استان را در اولویت اول قرار دادیم.
ثوابی بالاتر از کار و ایجاد اشتغال در کشور نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران استان خواست تا ظرفیت تولید در این استان به بیش از 10 هزار تن برسد که در این باب پیش‌بینی می‌شود هم فرصت‌های اشتغال جدید ایجاد و هم رونق اقتصادی منطقه متحول شود.
رئیس سازمان شیلات کشور بیان داشت:‌ امروز در کشور ثوابی بالاتر از ایجاد اشتغال، کار و تلاش مضاعف وجود ندارد و ما باید لحظه به لحظه فرصت خدمتگزاری را قدر بدانیم چرا که امسال دیگر فرصتی برای استراحت و آسایش وجود ندارد.
رازقی افزود: ما باید با کار و تلاش مضاعف کشور را به نقطه عطف تحولی برسانیم و تمام تعصبات دینی، مذهبی، قومی و عقیدتی ما در کار و تلاش بیشتر نمایان شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: در شأن کشور ما نیست که آدم فقیر و نیازمندی در آن سکونت کند و برنج و روغن و سایر مایحتاج ما از خارج از کشور تامین شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همه خدمتگزاران فرصت خدمتگزاری به ملت و نوکری آنها را غنیمتی برای خود به حساب می‌آورند و از فرصت طلایی پیش آمده در ارتقای جایگاه و منزلت کشورمان استفاده می‌کنند.
رازقی خروج بخش کشاورزی از آسیب‌های احتمالی و کاهش ضریب ریسک در این حوزه را ضروری خواند و گفت: بخش کشاورزی بستر‌ساز اشتغال و تولید مولد است و کشاورز ما نباید در زیر چرخ‌های ندانم کاری عده‌ای مدیر نالایق و کارشناس سهل‌انگار له شود در حالی که ما با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم خطرات و آسیب‌ها در این حوزه را به حداقل برسانیم.
این مسئول ضرورت تولید محصولات ارگانیک همراه با تضمین سلامت آنها را یادآور شد و ابراز داشت: دیگر وقت آن نیست که ما برای خرید کود شیمیایی به کشورهای دیگر خواهش و تمنا کنیم و یا بخواهیم بخشی از منابع ارزی کشور را به خرید کود و سموم اختصاص دهیم در حالی که می‌توانیم با تولید محصولات ارگانیک سلامت غذایی مردم را تضمین کنیم.
رئیس سازمان شیلات کشور گفت: ما با ارتقای سرانه تولید و سود‌آوری بیشتر قادر هستیم تا توانمندی‌هایمان را به نحوی افزایش دهیم تا از وابستگی در تمام بخش‌های کشاورزی رهایی پیدا کنیم.
تولید خاویار از یک تن به 3 تن افزایش می‌یابد
رازقی به تولید خاویار پرورشی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: یک تن تولید خاویار پرورشی قرار است امسال به سه تن ارتقا یابد تا با کیفیتی مطلوب‌تر خاویار پرورشی ایران به سایر کشورها صادر شود.
وی افزود: در استان اردبیل نیز ضرورت دارد از استعدادهای نهفته در مسیر تولید و تحول‌آفرینی و ارتقای پایه‌های ژنتیکی در حوزه آبزی‌پروری استفاده شود تا این استان به منبع و قطب تولیدات ارزشمند در این بخش تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول کشوری در پایان ضرورت بهره‌گیری از منابع آبی در دسترس استان را خاطرنشان کرد و اذعان داشت: وجود منابع آبی نظیر ارس و قزل‌اوزن فرصتی را فراهم کرده تا بیشتر از این توانمندی استفاده کنیم تا تولیدات ما در بخش آبزی‌پروری ارتقا یابد

دیدگاه خود را بیان کنید