افزايش 20 درصدي توليد آبزيان در استان اردبيل

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


واحد مرکزی خبر:سه هزار و 546 تن ماهی و آبزیان پارسال در استان اردبیل تولید شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات کشور از مزارع پرورش ماهی استان اردبیل افزود: میزان تولید ماهی در استان اردبیل در مقایسه با سال پیش از آن 20درصد افزایش دارد.
عادل عبدایمانی افزود : در سال گذشته همچنین بیش از 17 میلیون لارو و 900 هزار تن بچه ماهی و ماهی زینتی در استان اردبیل تولید شده است.
وی با اشاره به فعالیت در عرصه تولید ماهی و آبزیان در استان اردبیل از وجود 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی خبر داد و گفت: با برنامه ریزیهای انجام شده علاوه برحفظ افزایش تولید در سال 91پیش بینی ما این است که امسال نیز 10درصد به تولیدات سال گذشته افزوده شده و نزدیک به 4هزارتن انواع ماهی سردآبی وگرم آبی تولید کنیم.
عبدایمانی به وجود ظرفیت های مختلف آب و منابع آبی در استان اشاره کرد و افزود: 171 مورد قنات ، 45 سد ، پنج هزار و 300 چاه و یک هزار و 636 چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.
وی گفت: مطالعات انجام گرفته در دشت فتحعلی و سدخدآفرین و سبلان بیانگر این است که می توانیم با استفاده از قابلیت این فضاها حدود یک هزار تن نیز تولید ماهی در این سدها داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید