نبايد با تنگ نظري راه را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي مسدود كرد

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

نبايد با تنگ نظري راه را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي مسدود كرد
پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور ؛ ابراهيم عزيزي در نشست كارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري هرمزگان با بيان اينكه در درگاه حق تعالي نگاه‌ها و حركات اعتقادي ثبت و ضبط مي‌شود، اظهار داشت: مهم نيست كه افرادي در يك سخنراني تلويزيوني و يا تريبون‌هاي ديگر پيرامون خدمات صورت گرفته با بي‌انصافي سخن بگويند.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه انجام كار بايد در جهت رضايت خداوند باشد، تصريح كرد: رضايت حضرت حق‌تعالي سزاوارتر از رضايت هر فرد، گروه، جناح و جرياني است و بدون شك هر حركت اعتقادي در درگاه خداوند ثبت و ضبط مي‌گردد.

وي با بيان اينكه اگر كار براي غير از خدا باشد، انسان از پاي در مي‌آيد، افزود: برخي از كساني كه در تلويزيون به ويژه در حوزه اقتصاد حرف مي‌زنند بعضا حتي سواد نوشتن نام خود را ندارند و مكاتباتشان را با انگشتر سر دستشان مهر مي‌كنند.

استاندار هرمزگان افزود: همچنين هستند كساني كه ايراد نقد غيرمنصفانه را به عنوان يك وظيفه براي خود مي‌دانند.

رييس شوراي تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري استان هرمزگان با تاكيد بر تلاش در راستاي خدمت بي‌وقفه به مردم بيان كرد: بايد استمرار حركتي كه در سال گذشته شروع شده با قدرت ادامه يابد و امر اشتغال به عنوان يك پايه اساسي و وظيفه نهايي دنبال شود.

وي با بيان اينكه فرمايشات مقام معظم رهبري يك تكليف اعتقادي است و بايد اصل قرار بگيرد، گفت: بايد با يك اراده و نگاه حماسي، اعتقادي و همه‌جانبه اهداف بلند نظام اسلامي محقق شود.

عزيزي در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌هاي هرمزگان در بخش اشتغال اظهار داشت: هرمزگان سرزمين ظرفيت‌هاي بي‌نظير است و اين استان در حوزه‌هاي مختلف به ويژه معدن و كشاورزي نيز ظرفيت‌هاي بالقوه اي دارد.

وي با بيان اينكه شوراي اشتغال استان بايد زمينه تحقق اشتغال را فراهم كند بر ضرورت شناسايي محدوديت‌ها و موانع در اين راستا تاكيد كرد و گفت: تامين و تقويت زيرساخت‌هايي كه موجب اشتغال مي‌شود بايد در شوراي اشتغال مورد توجه باشد.

عزيزي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بهره‌گيري از ظرفيت معادن در استان ابراز داشت: در بحث معادن تا كنون تمام درها به روي مردم بسته بوده بنابراين بايد تلاش كرد معادن به عنوان يك اولويت مورد توجه ويژه قرار گيرد.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه سرمايه‌گذاري‌ در بخش معادن مي‌تواند براي كشور يك فرصت جديد باشد، اضافه كرد: هرمزگان از معادني سرشار و غني برخوردار است كه در صورت بهره‌برداري و توسعه، مي‌تواند تاثيراتي شگرفي را در حوزه اقتصاد و اشتغال كشور بگذارد.

وي ادامه داد: با سرمايه‌گذاري در بخش معادن علاوه بر ايجاد اشتغالزايي، امكان تامين نيازهاي واحد‌هاي توليدي نيز فراهم مي‌شود.

عزيزي سپس يادآور شد: استاني همانند هرمزگان علاوه بر معادن بخش‌هايي همانند شيلات دارد كه به نظر بنده تاكنون ذره‌اي نيز نتوانسته‌ايم از حوزه‌اي مثل شيلات استفاده‌هاي لازم را ببريم.

وي بيان داشت: در بخش شيلات تنها 28 هزار فرصت شغلي ايجاد شده است كه به عقيده بنده اين ميزان بايد چندين برابر باشد.

استاندار هرمزگان همچنين با بيان اينكه بايد به ايجاد اشتغال نگاهي عالمانه داشت،‌ گفت: اين درست نيست كه بخواهيم با بروكراسي‌ها و بهانه‌تراشي‌ها بخواهيم جلوي تحقق سرمايه‌گذاري‌ها در استان را بگيريم.

رئيس شوراي اشتغال و سرمايه‌گذاري‌هاي هرمزگان در ادامه افزود: هر فرد يا گروهي بخواهند با نگاه‌هاي خرد و كوچك در فرآيند سرمايه‌گذاري و ايجاد اشتغال در استان مانع‌تراشي كند مرتكب گناهي نابخشودني شده است.

وي با تاكيد بر حذف نگاه‌هاي تنگ‌نظرانه و بي‌جا متذكر شد: نبايد با تنگ نظري و ايجاد محدوديت راه را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ناهموار و مسدود كنيم.

استاندار هرمزگان با تاكيد بر ضرورت حمايت از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي گفت: اگر درها به روي بخش خصوصي بسته شود نمي توان انتظار تحول داشت بنابراين بايد حركت حماسي براي حذف تنگ‌نظري‌ها ايجاد شود.

عزيزي با اشاره به ضرورت شناخت ظرفيت‌هاي اشتغالزا در هرمزگان بر توجه هر چه بيشتر و به كار گيري سند توسعه اشتغال هرمزگان به عنوان نقشه راه تاكيد كرد.

وي اضافه كرد: نبايد اين سند را در مسير تحقق اهداف ناديده بگيريم.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت اصلاح فرهنگ كار در جامعه ادامه داد: در كنار تمام برنامه‌ها و اهداف بايد به اصلاح فرهنگ كار و همچنين حمايت از بخش خصوصي نيز توجهي ويژه داشته باشيم زيرا كار و اشتغال صرفا به معناي استخدام در دستگاه دولتي نيست.

عزيزي همچنين ضمن تقدير از عملكرد بانك‌ها در راستاي حمايت از طرح‌هاي اشتغالزايي و نقشي كه در توسعه استان داشته‌اند بيان كرد: سيستم بانكي نيز در سال جاري بايد مهياتر و آماده‌تر براي كمك به امر اشتغال عمل كند.

به گفته نماينده عالي دولت در استان هرمزگان بر اساس مصوبه شوراي عالي اشتغال سال گذشته 39 هزار سهميه اشتغال براي اين استان در نظر گرفته شده بود كه با افزايش 37 درصدي اين ابلاغ سهم ايجاد اشتغال در استان به 52 هزار فرصت شغلي افزايش يافت.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: ايجاد 50 هزار فرصت شغلي در سال جاري در استان، به عنوان يك اولويت از همين ابتداي سال در دستور كار شوراي اشتغال قرار گرفته است.

وي گفت: اشتغالزايي يكي از اركان مهم خلق حماسه اقتصادي است كه بايد تمام مسئولان به اين امر اهتمام ويژه داشته باشند.

رييس شوراي تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري استان هرمزگان گفت: بيشترين سهم اشتغالزايي در سال 92 به دو بخش صنعت، معدن و تجارت و كشاورزي اختصاص يافته كه در اين راستا تعهد استان ايجاد 15 هزار فرصت شغلي در اين دو حوزه مي‌باشد.

وي اظهار اميدواري كرد كه همانند سال گذشته در سال 92 نيز دستگاه‌هاي مربوطه بيشتر از سهم تعهدي خود فرصت شغلي ايجاد كنند.

عزيزي در بخش پاياني سخنان خود با جمع‌بندي سخنانش اضافه كرد: استمرار حركت آغاز شده در سال 90 و 91، بهره‌گيري از ظرفيت معادن و كشاورزي و همچنين بهره‌گيري موثر از سند توسعه اشتغال، اصلاح فرهنگ كار، تقويت بخش خصوصي و رفع موانع و تامين و تقويت زيرساخت‌هاي زمينه‌ساز اشتغال از جمله اولويت‌هاي مهم كارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري هرمزگان در سال جديد است.

در ادامه احمد راستي، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي با انتقاد از يك برنامه زنده تلويزيوني گفت: برخي‌ها به طور ناجوانمردانه‌اي آمار اشتغال ايجاد شده توسط دولت را زير سئوال مي‌برند.

وي افزود: اين در حالي است كه فرصت‌هاي شغلي ايجاد شده تماما مستند و با كم‌ترين انحرافي روبرو بوده است.

اين مسئول با بيان اينكه در استاني همانند هرمزگان علاوه بر 50 هزار فرصت شغلي ايجاد شده در سال 91، در مناطق آزاد نيز چندين هزار نفر طي سال مذكور به فعاليت و كار مشغول شدند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود هرمزگان در حوزه اشتغال ادامه داد: به عنوان نمونه جنگل هاي حرا در بحث گردشگري فرصتي بي‌نظير و مغتنم در ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد اين استان به شمار مي‌رود.

راستي يادآور شد: در جواب كساني كه بي انصافانه تلاش‌هاي دولت در حوزه اشتغال را زير سئوال مي‌برند نيز بايد بگوييم كه آمار كاملا مستند بوده به نحوي كه در استان هرمزگان تنها با نگاهي به افزايش و رشد بيمه شدگان مي‌توان يافت كه آمار اعلامي كاملا بي عيب و نقص است.

به گفته راستي تعداد بيمه شدگان در هرمزگان از سال 84 تا 91، 89 هزار نفر بوده است كه اين رقم نسبت به هشت سال قبل خود افزايش 38 درصدي داشته است.

وي اضافه كرد: در اين سال‌ها جمعيت بيمه‌شدگان استان به 123 هزار و 311 نفر رسيدهد است به نحوي كه طي هر سال حدود 16 هزار بيمه شده در استان داشته‌ايم.

راستي اضافه كرد: اين آمار منهاي آمار اشتغال ايجاد شده در بخش‌هاي خصوصي و يا بخش‌هايي است كه در آنها اشتغال ايجاد شده است.

وي در ادامه با انتقاد از يك برنامه زنده تلويزيوني گفت: متاسفانه در اين برنامه گفته شده است كه همان 14 هزار فرصت شغلي كه در سال‌هاي هشت سال دفاع مقدس نيز ايجاد مي‌شده است توسط دولت احمدي‌نژاد از بين رفته است.

راستي ادامه داد: برخي‌ها نبايد با انتقادات ناعادلانه و ناجوانمردانه خود در حق نظام و دولت بي‌انصافي كنند.

حاشيه جلسه شوراي اشتغال استان:

اعضاي شوراي اشتغال و سرمايه‌گذاري هرمزگان و استاندار اين استان در حاشيه نخستين نشست اين شورا تست پيشگيري و بيماريابي فشار خون دادند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان در انتهاي اين نشست پيرامون اين تست گفت: انجام تست پيشگيري و بيماريابي فشار خون طي ابلاغيه‌اي در قالب طرحي به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي فرستاده شده است.

محمد شكاري با بيان اينكه شعار هفته سلامت در سال 91 با محوريت بيماري فشار خون است، اضافه كرد: اميد است اين اقدام سبب شود كه مسئولان و همچنين خانواده‌هاي آنان نسبت به آزمايش منظم فشار خون خود حساسيت‌هاي لازم را پيدا كنند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان با بيان اينكه تحرك نقش مهمي در سلامت كارمندان و كاركنان دولت دارد، پيشنهاد داد كه طي ساعاتي مناسب و سه روز در هفته براي مديران كل استان يك پياده روي اجباري گذاشته شود تا از اين طريق زمينه تحرك هر چه بيشتر اين مسئولان فراهم آيد

دیدگاه خود را بیان کنید