کسب رتبه برتر ملی در بخش آبزیان طی سه سال اخیر

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۸۲ بازدید
کسب رتبه برتر ملی در بخش آبزیان طی سه سال اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان طی سه سال اخیر در زمینه رشد آبزی‌پروری، ارتقای دانش فنی آبزی‌پروران و ارتقای مصرف سرانه آبزیان رتبه برتر ملی را کسب کرده است

حسین جعفری در زنجان با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته از سال 92 تا پایان مردادماه سال جاری، اظهار کرد: از جمله این اقدامات می توان به تولید فرآوری و توزیع سالیانه بیش از 12 هزار تن انواع بذور گواهی شده غلات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در همین راستا رتبه برتر کشوری را کسب شده است، اضافه کرد: تولید هسته‌های بذری سیب‌زمینی و لوبیا به ترتیب به میزان 5 هزار و 130 تن در سال نیز از اقدامات دیگر این بخش است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در این بازه زمانی بهره برداری از 707 واحد صنعتی و نیمه صنعتی و افزایش تولید سالیانه 13 هزار و 280 تن انواع محصولات دامی در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به انتقال و تثبیت ژن چند قلوزایی در 22 روستا در گله‌های گوسفند افشاری استان زنجان، گفت: تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استان نیز بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: کسب رتبه برتر ملی طی سه سال اخیر در زمینه رشد آبزی‌پروری، ارتقا دانش فنی آبزی‌پروران و ارتقا مصرف سرانه آبزیان هم از جمله اقدامات مهم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در بین این سال‌ها بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: تجهیز بیش از 8 هزار و 100 هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری و انجام مقدمات تجهیزات 17 هزار هکتار از اراضی تا پایان سال 96 نیز از جمله اقداماتی بوده است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

جعفری دیگر اقدامات مهم بین این سال‌ها را تهیه طرح الگوی کشت با هدف بهره‌وری در منابع آب و جایگزینی محصولات استراتژیک برای دشت رجعین و دشت خدابنده عنوان کرد و افزود: تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی با تزریق بیش از 18 میلیون مترمکعب در سال با اجرای عملیات آبخون‌داری و پروژه‌های پخش سیلاب نیز از دیگر مواردی بوده است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تولید و توزیع نهال شناسه‌دار سالیانه به تعداد یک میلیون اصله و اصلاح و احیای باغات میوه به میزان سالیانه یک هزار و چهارصد هکتار و همچنین توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار در سطح حدود 2 هزار هکتار و توسعه کشت محصولات گلخانه در سطح استان نیز از جمله موارد مهم دیگر بوده که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان سخنان خود با اشاره به تامین بیش از 2 هزار و 350 دستگاه تراکتور و 48 دستگاه کمباین، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 650 دستگاه انواع ادوات دنباله بند نیز در بین این سال‌ها وارد چرخه کشاورزی استان زنجان شده است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید