استخرهای مکانیزه پرورش ماهی استان البرز به 20 واحد افزایش می یابد

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


میرجابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر 10 استخر مکانیزه در استان البرز فعالیت دارند و در صورت تامین منابع بانکی و مساعدت آنها پیش بینی می شود برای امسال 10 استخر دیگر به این تعداد افزوده شود.
وی با بیان اینکه تمامی این استخرها ماهی قزل آلا پرورش می دهند، گفت: در سال گذشته هزار و 859 تن ماهی سردآبی در استان البرز پرورش یافته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به تشریح سیاست های امسال در این حوزه پرداخت و افزود: شناسایی منابع جدید تولید به ویژه استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی، بهینه سازی استخرهای موجود، برنامه ریزی برای بهره برداری بهتر با وجود خشکسالی و اجرای طرح مکانیزاسیون در دیگر شهرستان های استان از جمله مهمترین این برنامه ها است.
میرجابی اعلام کرد: با افزوده شدن استخرهای مکانیزه و تجهیز و بهینه سازی استخرهای دو منظوره کشاورزی (ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی) در صورت دارا بودن قابلیت دو منظوره شدن، تولیدات استان تا سه برابر افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: تمامی تولیدات ماهیان سردآبی در استان برای مصرف شهروندان استان البرز مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص وضعیت تولید ماهیان زینتی در استان نیز گفت: در سال گذشته 10 میلیون و 580 هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده و در این زمینه نیز دو مجوز برای پرورش در سال گذشته نیز صادر شده است

دیدگاه خود را بیان کنید