۲۰۰هزاردلارماهی زینتی ازمحلات صادرشد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۳ بازدید
۲۰۰هزاردلارماهی زینتی ازمحلات صادرشد
رئیس هیأت مدیره شرکت آبزی‌پروری محلات گفت: طی سال جاری بیش از ۲۰۰هزار دلار ماهی زینتی از محلات به کشورهای دیگر صادر شده و ۹۰ درصد صادرات ماهیان زینتی کشور از این شهرستان صادر می شود

محمد شاهرخی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای سال جاری میزان صادرات ماهیان زینتی ۱۶۴هزار دلار بوده که در ۳۰ گونه انواع ماهی زینتی از شهرستان محلات به کشورهای عراق، افغانستان و امارات صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد ماهیان زینتی کشور از شهرستان محلات صادر می شود و با توجه به وجود مرکز تحقیقات ماهیان زینتی در محلات، می توان زمینه افزایش تولید و تنوع ماهیان زینتی را فراهم کرد.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبزی‌پروری محلات تصریح کرد: احداث شهرک ماهیان زینتی بر روی میزان صادرات ماهیان زینتی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت که تاکنون محقق نشده است.

قوانین نامنطبق بزرگ ترین مانع برای تولید است

شاهرخی افزود: بزرگ ترین مشکل تولیدکنندگان، وجود قوانین دست و پاگیر و غیرمنطبق با یکدیگر است که مانعی برای جریان تولید هستند و کارهای تولیدی را متوقف می کنند.

وی ادامه داد: این تطابق نداشتن قوانین با یکدیگر باعث شده تا تعدادی از کارگاه های تولید ماهیان زینتی که در گذشته دارای مجوز فعالیت در درون شهر بودند، نتوانستند پروانه فعالیت خود را تمدید کنند و به همین دلیل تخفیفات بیمه کارگری و امتیازات برق کشاورزی آن ها حذف شده و منجر به تعطیلی آن ها شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبزی پروری محلات بیان داشت: وجود قوانین بازدارنده و تحمیل هزینه های مالی به کارگاه های تولید ماهیان زینتی موجب شده تا سودآوری این کارگاه ها روز به روز کاهش یابد.

شاهرخی افزود: زمانی که این هزینه های اضافی به کارگاه های تولیدی تحمیل می شود، کار تولید مقرون به صرفه نخواهد بود و ادامه فعالیت برایشان غیرممکن می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبزی پروری محلات تصریح کرد: مجموعه این عوامل موجب تعطیلی واحدهای تولیدی نوپا شده و جلوی رشد تولید واحدهای تولیدی را گرفته است.

گفتنی است شهرستان محلات رتبه اول در تنوع تولید و میزان صادرات ماهیان زینتی و رتبه دوم میزان تولید این گونه از آبزیان را در کشور دارا است

منبع : افکار نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید