صید پنج هزار تن انواع ماهی در سیریک

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


رئیسی در گفتگو با خبر نگار مهر، با اعلام افزایش 10 درصدی صید ماهیان در شهرستان سیریک طی سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته هزار و 86 صیاد سیریکی، با استفاده از 62 لنج صیادی و 172 فروند قایق صیادی، پنج هزار تن ماهی را صید و به بازار داخلی عرضه کردند.
وی با بیان اینکه ماهیان صید شده از گونه های مهاجر و بومی هستنند، عنوان کرد: این پنج هزار تن ماهی از گونه های شیر ماهی، قبات ماهی، زرده، حلوا سیا، سارم، میش ماهی، هوور و از انواع دیگر که از اقیانوس هند به سمت خلیج فارس و دریای عمان در چرخشند هستند که توسط صیادان سیریکی صید شدند.
رئیس اداره شیلات سیریک ادامه داد: این ماهیان در طول سال در خلیج فارس و دریای عمان صید می شوند که بیشترین صید آنها در فصل بهار در آب های شهرستان های بندر عباس، سیریک، میناب، جاسک و قشم است.
رئیسی افزود: پیش بینی می شود طی امسال با شرایط جوی و بارندگی های مناسب، جاری شدن رودخانه ها و مهاجرت ماهیان به دریای عمان و خلیج فارس میزان صید در شهرستان سیریک به شش هزار تن برسد.
وی اضافه کرد: تعداد 150 نفر از صیادان سیریکی صید ساحلی یا "مشتا" انجام می دهند که با این روش صید سنتی تعداد زیادی از صیادان به اشتغال صیادی مشغول هستند.
رئیس اداره شیلات سیریک با بیان اینکه با تلاش و کوشش و رعایت قوانین و مقررات صیادی شاهد افزایش صید در سیریک بوده ایم، اظهار داشت: ماهی های صید شده به صورت خوراکی به شهرستانهای میناب، بندر عباس و مقداری هم در سیریک به بازار ماهی عرضه و بقیه به کارخانه های پودر ماهی میناب و جاسک فرستاده می شود

دیدگاه خود را بیان کنید