مشکلات صیادی در جزیره کیش برطرف شود

چهار‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


خبرنگار مهر، در پی انتشار گزارشی از مشکلات صیادان جزیره کیش در خبرگزاری مهر، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ظهر سه شنبه طی جلسه مشترک با صیادان جزیره کیش مسائل و چالشهای پیش وری این قشر زحمت کش را بررسی کرد.
علیرضا عامری در این نشست بیان داشت: طرح هایی است که با تعامل و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و مشارکت بخش خصوصی در بندرگاه صیادی کیش اجرا خواهد شد و منطقه آزاد نیز در تلاش است تا با افزایش امکانات ماهیگیری در جزیره کیش علاوه بر کمک به بومیان جزیره کیش، امکانات صادرات به دیگر نقاط کشور به ویژه کشورهای همسایه را فراهم کند.
عامری با قدردانی از زحمات و تلاش های تمامی صیادان کیش در اقتصاد این منطقه از کشور در خلیج فارس ایران گفت: برطرف کردن مشکلات پیش روی مردم ساکن در جزیره کیش همواره در اولویت های کاری سازمان منطقه آزاد کیش بوده است.
صیادان عمده ترین مسائل و مشکلات پیش روی خود را نبود کنتور آب شیرین، یخ، سردخانه نگهداری آبزیان، پمپ سوخت رسانی به شناورهای ماهیگیری در اسکله صیادی میرمهنا را مطرح کردند. همچنین افزایش چندین برابر قیمت های قطعات موتور تا دیگر موارد جانبی مرتبط با صید و صیادی را به عنوان چالشهای پیش روی بیان کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید برلزوم رفع مشکلات صیادان جزیره کیش گفت :توسعه امکانات بندرگاهی شامل نصب آب شیرین کن، ایجاد پمپ سوخت رسانی به شناورها، ساخت سردخانه وکارخانه یخ از جمله طرح هایی است که با تعامل وهمکاری سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مشارکت بخش خصوصی در بندرگاه صیادی کیش اجرا می شود.
در حال حاضر 340 نفر صیاد بومی ساکن در کیش با داشتن 60 فروند لنج و 22 قایق صیادی با روش های قلاب، تور و گرگور در شغل ماهیگیری در حوزه دریایی کیش فعالیت می کنند. بندر صیادی میرمهنا در جزیره کیش در راستای توسعه و سرعت بخشیدن به کار صیادان در سال 1384 افتتاح و به بهره برداری رسید.
در حال حاضر ماهی های صید شده توسط صیادان کیش علاوه بر مصرف ساکنان جزیره کیش به بنادر و جزایر اطراف استان هرمزگان نیز برای فروش برده می شود که اگر شرایط و امکانات فوق الذکر انجام بپذیرد قطعا تحولات چشمگیری در منطقه آزاد کیش صورت می گیرد

دیدگاه خود را بیان کنید