20 قطعه ماهی زینتی = یک بشکه نفت

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۴ بازدید

20 قطعه ماهی زینتی = یک بشکه نفت
20 قطعه ماهی زینتی = یک بشکه نفت، یکی از عنوان های شماره 139 دوهفته نامه گل یاس استان مرکزی است که به لزوم جایگزینی صادرات نفت با دیگر کالاها پرداخته است.
حسن اکبری مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی ارزش دلاری هر20 قطعه ماهی زینتی با یک بشکه نفت برابری می کند.
وی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 154 هزار و 583 قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین به ارزش 311 هزار و 577 دلار از استان مرکزی به کشورهای عراق، امارات و افغانستان صادر شد.
وی با بیان اینکه 90 درصد از صادرات رسمی ماهیان زینتی کشور از استان مرکزی و شهرستان محلات انجام می شود گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 28 درصد و از نظر ارزش دلاری 13 درصد رشد داشته است
رشد 90 درصدی ورود گردشگر به آبگرم محلات، آموزش و پرورش مهمترین نهاد در قرن 21، عوامل ناکارآمدی کارگروه حفظ باغ ها و آغاز طرح ملی مهارت آموزی روستائیان از دیگر عنوان های خبری دو هفته نامه گل یاس است.
دو هفته نامه گل یاس استان مرکزی با مشی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علی اصغرهادیزاده منتشر می شود.

***حضور استان مرکزی در نمایشگاه توانمندی های روستائیان در عرصه اقتصاد مقاومتی، یکی از عنوان های خبری شماره 766 هفته نامه سرچشمه استان مرکزی است.
استان مرکزی به دلیل شرکت فعال در دومین همایش ملی روز روستا و اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان از سوی معاون توسعه روستایی مناطق محروم وزیر کشور تقدیر شد.
تجلیل محیط زیست زنجان از دانش آموزان اراکی، تلاش مدیران استان برای تحقق خواسته های مردم، معرفی برترین های تولیدی و صنعتی در حوزه استاندارد و امضا تفاهم نامه همکاری بین استاندارد و آموزش و پرورش استان مرکزی از دیگر عنوان های خبری هفته نامه سرچشمه است.
هفته نامه سرچشمه با مشی فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مصطفی قاسمی منتشر می شود.

***شوک درمانی به بهانه فعال سازی تولید، عنوان سرمقاله شماره 636 هفته نامه راوی استان مرکزی است که به قلم شهرزاد غیاثی نوشته شده است.
نویسنده در این سرمقاله آورده است: همزمان با اقدام دولت مبنی بر تدوین بسته اقتصادی ضد رکود که هدف آن تحریک مردم به خرید بیشتر و رونق اقتصادی است، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی به ریاست مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در گزارشی تحلیلی نسخه جدید شوک درمانی را ارایه داد و خواستار افزایش نرخ ارز شد.
تشکیل کمیته اشتغال بهبود یافتگان استان مرکزی، اجرای طرح بزرگ عمرانی در حاشیه اراک، تمرکز بزرگترین ظرفیت تولید تیشو کشور در دلیجان، انتقام جویی در فضای مجازی و برگزاری مسابقات تیر و کمان قهرمانی استان مرکزی از دیگر عنوان های خبری هفته نامه راوی استان مرکزی است.
هفته نامه راوی استان مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حسین مهدوی منتشر می شود.

*** عمل کردن شرکت کمباین سازی به تعهدات خود، یکی از عنوان های شماره 199هفته نامه فرساد استان مرکزی است.
محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی گفت: پرداخت وام 167 میلیارد ریالی به شرکت کمباین سازی بدون پرداخت سپرده اولیه که به میزان 10 درصد از مبلغ وام است با پیگیریهای استان محقق شده است.
وی بیان کرد: دولت مبلغ 30 میلیارد ریال را به عنوان یارانه به شرکت کمباین سازی اختصاص داده است که این مبلغ واریز شده است.
برگزاری تور دانشجویی در پروژه کوی کوثر، افزایش جابجایی مسافر در راه آهن اراک و ساخت مجتمع فرهنگی چند منظوره خنداب گامی به سوی رونق و توسعه فرهنگی از دیگر عنوان های خبری هفته نامه فرساد استان مرکزی است.
هفته نامه فرساد استان مرکزی با مشی فرهنگی، اجتماعی، خبری، تحلیلی، آموزشی و پژوهشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مهدی چقایی منتشر می شود.
44 نشریه و 9 پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید