تولید ماهی قزل آلا در استان چهارمحال و بختیاری به 60 هزار تن می رسد

شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

تولید ماهی قزل آلا در استان چهارمحال و بختیاری به 60 هزار تن می رسد
باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
علی اصغر عنابستانی در دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی در شهركرد افزود: برای توسعه و پرورش تولید ماهیان سردابی در استان چهارمحال و بختیاری، ساخت 300 مزرع جدید پرورش ماهی در دستور كار قرار دارد.
وی اظهارداشت: با توجه به فعالیت 350 مزرعه پرورش ماهی در استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها، میزان تولید ماهی قزل آلا با افزایش 16هزار تنی به حدود 35 هزارتن برسد.
عنابستانی افزود: این استان به دلیل وجود 60 كیلومتر طول دریاچه كارون 4، ظرفیت بالایی در زمینه پرورش ماهی در قفس دارد.
وی تصریح كرد: با افزایش سطح تولید ماهی در قفس به میزان 10 هزار تن در دریاچه سد كارون 4 طی دو سال آینده، میزان تولید ماهی در این دریاچه به 45 هزار تن افزایش می یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت استفاده از ساختار مكانیزه و تجدید نظر در روش های تغذیه، عملكرد تولید ماهیان سردابی در واحد سطح تا 50 درصد قابل افزایش است كه تحقق این مهم دستیابی به تولید سالیانه 60 هزار تن ماهیان سردابی در استان چهارمحال و بختیاری طی سه سال آینده را ممكن می كند.
وی افزود: این در حالی است كه در برنامه پنجم توسعه، میزان تولید ماهیان سردابی استان تا پایان سال چهارم برنامه 50 هزار تن تعیین شده است.
عنابستانی اظهارداشت: براین اساس می توان با نگاه و حركت جهادی علاوه بر تامین نیاز كشور، بخشی از نیاز دیگر كشورها به این ماده غذایی را تامین كرد.
وی گفت: با توسعه واحدهای فرآوری و بسته بندی و توسعه واحدهای تولیدی خوراك ماهی، استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه پیشرو است.
عنابستانی یادآور شد: صادرات ماهیان سردابی این استان از سال 90 آغاز شده و امید است با تلاش مسئولان و تولیدكنندگان، صادرات این ماده غذایی با رشدی فزاینده تداوم داشته باشد.
دومین همایش ملی توسعه و پرورش ماهیان سردابی با حضور رییس سازمان شیلات، رییس و معاون موسسه تحقیقاتی ترویج و آموزش كشاورزی در امور شیلات، رییس سازمان نظام مهندسی كشاورزی، رییس دامپزشكی كشور و جمعی از مسئولان و دانشجویان مرتبط با تولیدات شیلاتی از استان های گرگان، خراسان رضوی، تهران، گیلان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری، در دانشكده كشاورزی دانشگاه شهركرد برگزار شد

دیدگاه خود را بیان کنید