افزايش توليد ميگو و ماهيان کيلکا

پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۱ بازدید


واحد مرکزی خبر : رئیس سازمان شیلات ایران از حل مشکلات میگوکاران و افزایش تولید در سال جاری خبر داد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ،
غلامرضا رازقی گفت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگو تامین لارو و غذای مورد نیاز است که تلاش می کنیم چرخه تولید غذای میگو را امسال در کشور توسعه دهیم تا کمبودها برطرف شود.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حداقل 15 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع کشور تولید شود ، ضمن اینکه امسال سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو در تمام شهرهای ساحلی پرورش دهنده میگو افزایش خواهد یافت.
رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: امسال تولید میگوی پرورشی در مزارع گمیشان واقع در استان گلستان نیز در مقایسه با سال گذشته از افزایش چند برابری برخوردار بود.
وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی چابهار در سال گذشته و از بین رفتن حدود 500 تن میگو گفت: تلاش می کنیم امسال مزارع پرورشی چابهار را برای تولید آماده کنیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: احیای صنعت پرورش میگو در چابهار نیازمند عزم ملی است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تحقق آن باشیم.
رازقی اظهار داشت: برای رفع مشکلات تولیدکنندگان میگو به صورت حضوری، هر ماه به چابهار سفر می کنم.
وی در ادامه به افزایش ذخایر ماهیان کیلکای دریای خزر اشاره کرد و گفت: تولید کیلکا در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال 90 در استان گیلان از افزایش 50 درصدی برخوردار بوده است.
وی خاطرنشان کرد : صید بالای کیلکا، نوید بخش احیای بخش اعظم این گونه با ارزش دریای خزر است.

رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص فرهنگ سازی برای مصرف ماهی کیلکا در کشور گفت:امروزه باید فرهنگ سازی متناسب با بهره برداری صورت گیرد.
وی ادامه داد: تا سال گذشته تصور ما از میزان صید کیلکا منفی بود اما با افزایش صید ، از امسال برنامه ریزی برای فرهنگ سازی مصرف کیلکا را آغاز خواهیم کرد

دیدگاه خود را بیان کنید