چهارمحال و بختیاری مستعد برای تولید ماهی قزل‌آلا است

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

چهارمحال و بختیاری مستعد برای تولید ماهی قزل‌آلا است
خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی پیش‌ از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این استان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود رودخانه‌ها و چشمه‌‌سارهای متعدد از شرایط مطلوبی برای گسترش ماهی قزل‎آلا برخوردار است.
نیازی با بیان اینکه حجم تولید ماهی قزل‌آلا در این استان آمار و ارقام خوبی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ما باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان به خوبی بهره‌مند شویم و شرایط رونق اقتصادی استان را فراهم کنیم.
این مسئول با بیان اینکه صادرات ماهی قزل‌آلا در استان چهارمحال و بختیاری از سال 90 آغاز شده، متذکر شد: باید با برنامه‌ریزی‎‎مناسب و استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود در این استان زمینه تولید و صادرات بیش‌ از پیش ماهی قزل‌آلا به خارج و ارزآوری برای کشور و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این زمینه برای جایگزینی صنعت نفت را فراهم کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وجود رودخانه‌های متعدد در این استان زمینه را برای گسترش شیلات فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از روش‌های نوین مانند پرورش ماهی در قفس و استفاده از روش‌های هوادهی میزان تولید در سطح را افزایش و زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر در زمینه شیلات را در این استان فراهم کرد.
نیازی گفت: شهرستان اردل از توابع این استان در زمینه شیلات عملکرد قابل قبولی دارد و در صورت استفاده از روش‌های نوین می‌تواند تولید ماهی‌ قزل‌آلا را افزایش و زمینه صادرات بیش‌ از پیش این محصول را افزایش داد

دیدگاه خود را بیان کنید