اجرای 86 طرح آبزی‌پروری در استان زنجان

یک‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

اجرای 86 طرح آبزی‌پروری در استان زنجان
خبرگزاری مهر ، محمود صیاد بورانی افزود: از زمان آغاز فعالیت اداره شیلات استان طرح‌های مختلفی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط از آغاز سال گذشته تاکنون 86 طرح آبزی‌پروری در استان اجرایی شده است، افزود: برای اجرای طرح‌های مذکور 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: عمده طرح‌هایی که توسط اداره شیلات استان اجرا شده است، در زمینه پرورش ماهی قزل‌‌آلا در استخرهای دو منظوره کشاورزی و مزارع مدار بسته بوده است.

بورانی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 346 تن ماهیان سردآبی و 12 تن ماهیان گرمابی در استان تولید می‌شود.

وی، همچنین به تولید 70 هزار قطعه ماهیان زینتی از محل طرح‌های مذکور اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 90 نفر اشتغالزایی می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان زنجان، در بخش دیگری از سخنان خود محل اجرای طرح‌های آبزی‌پروری را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد طرح 28 مورد در شهرستان ماهنشان و 25 طرح در شهرستان طارم اجرایی می‌شود.

بورانی،با اشاره به اجرای سه طرح شیلاتی در شهرستان ایجرود افزود: در آینده نزدیک 21 طرح در شهرستان زنجان، پنج طرح در شهرستان ابهر، یک طرح در شهرستان خرم‌دره و سه طرح نیز در شهرستان خدابنده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به چرخه تولید استان وارد می‌شوند.

دوره تربیت مربی امداد و کمکهای اولیه درجه 3 جمعیت هلال احمر زنجان برگزار شد

رئیس اداره برنامه ریزی و آموزشهای تخصصی جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت : دوره تربیت مربی درجه 3 با شرکت بیش از 42 نفر از مربیان خواهر و برادر شعب جمعیت هلال احمر استان از روز شنبه 14 اردیبهشت ماه در زنجان برگزار شد.

فاطمه جمشیدی افزود : هدف از برگزاری این دوره توسعه و ارتقاء سطح آموزش های امداد و نجات – تربیت نیروی انسانی متخصص جهت برگزاری دوره های تخصصی و بهبود کیفیت دوره های آموزشی است.

شرکت کنندگان در این دوره با مباحثی از جمله مدیریت آموزشی – فن آوری آموزش و روشها و فنون تدریس – آناتومی فیزیولوژی کاربردی – ارزیابی مصدوم - تریاژ حمل مصدوم – چادر زنی – آسیبهای عضلانی و اسکلتی – آتل بندی و بانداژ – خونریزی و انواع شوک – زخمها و پانسمان و .. به همراه کار عملی آشنا شدند.

دوره تربیت مربی درجه 3 به مدت 8 روز از تاریخ 14 لغایت 21 اردیبهشت ماه 92 در زنجان برگزار شد و در پایان دوره آزمون کتبی و عملی از شرکت کنندگان بعمل خواهد آمد و با صدور مجوز مربیگری افراد می توانند در شعب نسبت به آموزشهای امدادگران اقدام نمایند.
مانور ویژه هفته هلال احمر در سد گاوازنگ برگزار شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت : با توجه به فرا رسیدن هفته صلیب سرخ و هلال احمر ویژه برنامه هایی در این ایام برگزار می شود .
علی طاهری افزود : بر همین اساس ویژه برنامه ی مانور روز جمعه 20 اردیبهشت ماه در محل مجتمع تفریحی سد گاوازنگ در قسمت شمال شهر زنجان برگزار گردید که شامل مانور دریایی ، هوایی ، زمینی و جاده ای بود .
وی اظهار داشت : هدف از این مانورها ارزیابی کارایی افراد متخصص ، تجهیزات ، تکنیکها و فرآیند ها – افزایش مهارتهای امداد و نجات – افزایش میزان اثر بخشی و کارایی برنامه آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی و ... است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در پایان با اشاره به حضور مسئولین و اعضاء مدیریت بحران استان در اجرای این مانور گفت : در این مانور با استفاده و به نمایش گذاشتن توان نیروهای عملیاتی امداد و نجات در کل حدود 250 نیروی عملیاتی در این مانور حضور داشتند
طاهریب همچنین درخصوص برگزاری مانورهایی به مدت 8 روز در سد گاوازنگ اظهار داشت : از روز 18 لغایت 24 اردیبهشت ماه هر روز یک مانور در محل سد گاوازنگ برگزار می شود که شامل مانور ست نجات و زنده یاب ، آموزش و مانور احیاء ، مانور خودرو آرگو ، مانور امداد کوهستان ، مانور ست های نجات و زنده یاب ، مانور غواصی ، مانور پانسمان ، بانداژ و حمل مصدوم ، از ساعت 17 تا 19 عصر است

دیدگاه خود را بیان کنید