تولید 19 هزار تن آبزی در گلستان

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


خبرنگار مهر، علی اکبر پاسندی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه یگان حفاظت شیلات استان با بیان اینکه سالانه تولیدات شیلات گلستان در بخش آبزی پروری به بیش از 18 هزار و 150 تن و در بخش صید و صیادی به 850 تن می رسد، تصریح کرد: استان ظرفیت های زیاد و قابل توسعه فراوانی دارد و با تلاش هرچه بیشتر در این زمینه می توان تمامی این ظرفیت ها را به فعلیت رساند.
پاسندی با اشاره به سختی کار نیروهای یگان حفاظت شیلات گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات سخت ترین کار را در مجموعه شیلات به عهده دارند.

به گفته وی، بالا بودن سن نیروهای یگان حفاظت، کمبود امکانات یگان بخصوص بحث سوخت، کمبود نیروهای متخصص و جوان از مهترین مشکلات یگان حفاظت شیلات گلستان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات کشور نیز حفظ و حراست از ذخایر دریایی از وظایف اصلی یگان حفاظت شیلات است و در استان گلستان نیز تاکنون اقدامات موثر و خوبی انجام شده ولی این اقدامات کافی نبوده است و تلاش مضاعفی را در این زمینه می طلبد.

عوامل کاهش سرانه صید

سرهنگ غلامرضا یزدان پناه با اشاره به عوامل کاهش سرانه صید صیادان گفت: برداشت بی رویه توسط صیادان غیرمجاز، آلودگی های نفتی و زیست محیطی، آلودگی رودخانه ها، پسماند کارخانجات و فاضلاب شهری و روستایی از مهمترین عوامل کاهش سرانه صید می باشد که برای رفع آن باید تلاش شود.

در ادامه سرهنگ ولی الله رضایی نژاد فرمانده مرزبانی استان گلستان نیز گفت: رسیدن به اهداف سازمانی مهمتر و بالاتر از اهداف فردی است و تمامی افراد در یک ارگان باید با این دیدگاه وارد میدان شوند و اهداف سازمانی را در سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی با برشمردن مولفه های مشترک یگان مرزبانی و یگان حفاظت شیلات استان گفت: گشت زنی دریایی و ساحلی برای برقراری امنیت، حفاظت از منابع طبیعی دریایی، اعمال حاکمیت ملی و پیشگیری از تخلفات در حریم دریا از مهمترین مولفه ها و اهداف مشترک هر دو یگان است که باید برای آن تلاش شود

دیدگاه خود را بیان کنید