بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را دارد

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را دارد
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل و میگوی پرورشی را در کل کشور داراست.
محمدتقی منوچهری در بوشهر اظهار داشت: کشاورزی استان بوشهر به ویژه در زمینه خرما، سبزی و صیفی و شیلات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که رتبه نخست تولید گوجه فرنگی خارج از فصل و میگوی پرورشی را در کل کشور داراست.
وی بیان داشت: استان بوشهر همچنین رتبه نخست تولید نشا گوجه فرنگی با دستگاه‌های تمام اتوماتیک، رتبه نخست شاخص‌های کیفی پرورش طیور گوشتی و رتبه دوم تولید و سطح کشت خرما در کل کشور است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در ارتباط با سیاست‌ها و برنامه‌های در دست اقدام جهاد کشاورزی بوشهر، اضافه کرد: اولویت دادن به احداث و تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی، توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و اولویت دادن به تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ در دست اجرا به منظور افزایش بهره‎برداری از آب‌های سطحی بخشی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان است.

منوچهری افزود: اصلاح باغات سنتی خرما، توسعه سیستم‌های کشت گلخانه‌ای، توسعه کشت گیاهان دارویی با اولویت کشت صبر زرد، ایجاد کانون‌های مناسب اسکان عشایر و ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی از دیگر اولویت‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در دهه فجر سال گذشته 32 پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار بیش از 267 میلیارد ریال افتتاح شده که نقش مهمی در توسعه و تقویت بخش کشاورزی استان بوشهر داشت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این طرح‌ها زمینه اشتغال 530 نفر را به طور مستقیم و زمینه تثبیت اشتغال 500 نفر را فراهم آورده است.

منوچهری اضافه کرد: وجود 400 هزار هکتار اراضی شور و همچنین منابع آبی شور و لب شور مناسب برای کشت گیاهان شور پسند و مرتعی برای گسترش مزارع پرورش آبزیان، امکان پرورش ماهی و میگو در اراضی شوره زار و سواحل دریا از جمله مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی استان بوشهر است
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید