پارس آباد مستعد پرورش ماهی خاویار

پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید


کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: زيرساختهاي لازم براي سرمايه گذاري و توسعه بخش خصوصي در رابطه با آبزي پروري بویژه پرورش ماهی خاویاری در اين شهرستان فراهم شده است.
وی توسعه صنعت شيلات در منطقه را با توجه به ظرفيت بالاي اين شهرستان جزو برنامه‌هاي اولويت ‌دار اعلام كرد و افزود: آبهاي اين شهرستان بويژه رودخانه ارس در مسير تپراق كندي، عمران آباد، قره قباق، طاهر آباد و كشت و صنعت مغان مي‌تواند مكانهاي مناسبي براي آبزي‌پروري و پرورش ماهيان گرمابی باشد.
فرماندار پارس آباد تصريح كرد: انتظار مي‌رود با تداوم توسعه این بخش در شهرستان پارس‌آباد و پرورش ماهيان به شكل گسترده در آينده شاهد افزايش ماهي در رودخانه ارس و كانال ها ي شهرستان باشيم.
وی همچنین از نقشه برداری 351 هكتار از اراضي پارس‌ آ‌باد در حاشيه رود ارس به منظور پرورش ماهيان گرمابی خبر داد و یادآور شد: این شهرستان از بيشترين مساحت حاشيه رود ارس در شمال استان برخوردار بوده و می تواند از این قابلیت استفاده مطلوبی صورت گیرد.
كريمي با بیان اینکه امسال توسعه و حمايت از بخش شيلات در پارس آباد از برنامه‌هاي اولويت ‌دار است، متذکر شد: براساس این توجهات و برنامه ریزی های اجرا شده در سال گذشته این شهرستان از نظر توليد آبزیان رتبه دوم استانی با 700 تن انواع ماهي را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به تداوم حمایت از بخش شیلات شهرستان، از حمایت و پرداخت تسهیلات بانکی در این خصوص خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید