مجتمع های بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در خلخال ایجاد می شود

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

مجتمع های بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در خلخال ایجاد می شود
ایرنا ، هوشنگ محمدی روز شنبه در جلسه کارگروه آب خاک و منابع طبیعی این شهرستان افزود: با اجرای پروژه های آبزی پروری ازناو ، فینارود و چم منامن خلخال تحول بزرگی در صنعت شیلات این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که سالانه 5/3 میلیون مترمکعب آب در شهرستان خلخال تولید و بدون استفاده بهتر روانه رودخانه قزل اوزن شده و از طریق این رودخانه از منطقه خارج می شود راه اندازی اداره شیلات و نیز توسعه صنعت آبزی پروری در این منطقه در استفاده بهتر از آب تولیدی شهرستان و توسعه و رونق اقتصادی منطقه را مفید ارزیابی کرد.

وی افزود: چشمه پر آب ازناو با تولید 300 لیتر آب در ثانیه و آب پشت دریاچه سد فینارود در منطقه خوجین و نیز مجتمع در حال احداث چم منامن واقع در حاشیه رودخانه قزل اوزن از جمله مناطق مساعد برای تولید و پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی خلخال هستند.

وی گفت: تلاش می شود با آغاز بکار اداره شیلات خلخال مقدمات لازم برای ایجاد مجتمع های پرورش ماهی قزل آلا در مناطق ازناو و فینارود فراهم شده و زمینه اشتغال بخشی از بیکاران شهرستان در این مجتمع ها فراهم شود.

محمدی با بیان این که سیاست دولت در توسعه شیلات بر روی محور استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران بخش خصوصی استوار شده افزود: برای توسعه صنعت پرورش ماهی با سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش همکاری شده و با اعطای تسهیلات ویژه بانکی از آنها حمایت می شود

دیدگاه خود را بیان کنید