پیش بینی تولید 1500 تن آبزی در پشت سدها و آب بندهای کرمانشاه

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید


مهندس کیومرث شهبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، تعداد سدها و آب بندهای استان کرمانشاه را 17 مورد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از این تعداد هشت سد و آب بند آبگیری شده استان شرایط آبزی پروری را دارند.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد امسال 1500 تن ماهی در پشت سدها و آب بندهای استان تولید شود
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه این سدها را شامل سدهای شیان، کل کش، سلیمانشاه، آزادی، زاگرس، دایک گیلانغرب و آب بندهای هرسم، بنیاد مستضعفان و شهربازی کرمانشاه عنوان کرد.
به گفته شهبازی در سال گذشته یک میلیون و 281 هزار قطعه انواع مختلف بچه ماهی در دریاچه‌های پشت سدهای استان رهاسازی شد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه انواع بچه ماهی پشت سدها و آب بندهای استان رهاسازی خواهد شد.
شهبازی افزود: رها سازی بچه ماهی در پشت این منابع آبی با اولویت سدها آغاز شده و تعداد 50 هزار قطعه در سد دایک گیلانغرب، 90 هزار قطعه در سد زاگرس و 60 هزار قطعه در سد شیان رهاسازی شده است.
به گفته شهبازی، سال گذشته هزار و 25 تن انواع آبزیان از پشت سدها و آب بندهای استان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به هزار و 500 تن برسد.
شهبازی ادامه داد: این اقدامات در راستای تاکیدات استاندار کرمانشاه مبنی بر استفاده بهینه و حداکثری از منابع آبی و بکار گیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی عملیاتی شده است.
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تولیدات ماهی پشت سدها را صددرصد ارگانیک خواند و از بازار پسندی بالای این تولیدات خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید