صادرات 250 تن شاه ميگو از کشور

چهار‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

صادرات 250 تن شاه ميگو از کشور
معاون موسسه تحقیقات شیلات کشورگفت:250 تن شاه میگو از ایران به کشورهای خارجی صادر شده است.
در نشست خبری در ارومیه با بیان اینکه امسال تولید ??? هزار تن انواع محصولات پرورش آبزی از نوع گرم‌آبی و سردآبی و میگو در کشور دستور کار است گفت:از آغاز امسال تاکنون250 تن شاه میگو در کشور تولید شده است.
همایون حسین‌اده صحافی افزود:این محصول امسال کیلویی ?? دلار به کشورهای ترکیه، فرانسه، آلمان و بلژیک صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به دغدغه‌های تولید، نهاده‌های تولید و اقتصاد و فرآوری محصول از برنامه‌های پژوهشی موسسه تحقیقات شیلات کشور است خاطر نشان کرد: ?? مرکز تحقیقات در کشور زیر نظر مرکزتحقیقات شیلات کشور برای اجرای این برنامه‌ها فعالیت می کنند.
معاون موسسه تحقیقات شیلات کشور تصریح کرد: عمده پژوهش‌های آبزی‌پروری در روند تکثیر، مولدسازی، تغذیه آبزیان، بهداشت، مدلهای رشد آبزیان و نیز نحوه برداشت و فرآوری و بازاریابی متمرکز است.
حسین‌زاده با اشاره به اینکه تنوع گونه آبزیان پرورشی به لحاظ مدیریت تولید و سبد مصرف کنندگان همواره در دستور کار است گفت: بخشی از منابع تحقیقاتی برای سبد تولید و مصرف کشور از محل گونه‌های محلی بوده و وارداتی است که در سطح خود در مقام اول و دوم دنیاست.
وی اضافه کرد: گونه quotation mark تیلا پیا quotation mark نزدیک به ? سال است که در دست تحقیقات شیلات کشور بوده و مطالعات و پژوهش‌ها حاکی از این است که این گونه می‌تواند به عنوان ظرفیت تولیدی اقتصادی در کشور قلمداد شود
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید