پسروی آب دریاچه ارومیه علت شور شدن آب چاه‌های کشاورزی ویژه

چهار‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۳ بازدید


اروم نیوز، مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شبستر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی استفاده بهینه از منابع تولید در بخش کشاورزی است.
امیرعباس شبستری افزود: تأمین اهداف توسعه این بخش و افزایش اشتغال و ارتقاء درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی از ویژگی‌های استفاده بهینه از منابع تولید است.
وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 100 حلقه چاه مجاز کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که 500 حلقه آنها برق دارد و 600 حلقه نیز برای برداشت آب از آنها از موتورهای نفت و گازی استفاده می‌شود.
مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شبستر ادامه داد: پسروی آب دریاچه ارومیه، شور شدن آب چاه‌های کشاورزی را به‌دنبال داشته، به‌طوری که بخش کشاورزی این شهرستان را با خطر جدی روبه‌رو کرده است.
شبستری تصریح کرد: پرورش آبزیان در پایاب چاه‌های کشاورزی با ایجاد استخرهای معیشتی، یکی از مهمترین اقدامات در امر استفاده از آب موجود در بخش کشاورزی این شهرستان است و متقاضیان وام برای ایجاد این استخرها می‌توانند از اعتبارات بخش توسعه کشاورزی استفاده کنند.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شبستر به سیستم‌های مختلف آبیاری تحت فشار تجهیز و با تلاش‌های انجام‌شده برای توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی طی دو سال اخیر 745 هکتار به وسعت اراضی بهره‌مند از سیستم مدرن افزوده شده است

دیدگاه خود را بیان کنید