آغاز عملیات رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی کردستان

یک‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

آغاز عملیات رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی کردستان
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تولید ماهی در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی یکی از اقتصادی‌ترین شیوه‌های تولید آبزیان است که این تولید ناشی از رهاسازی و بازسازی ذخایر آبزی در منابع آبی است.
رحمان میرزایی اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهی کپور ماهیان (ماهیان گرم آبی) علاوه‌بر تولید ماهی و تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه، موجبات تصفیه‌ی بیولوژیکی منابع آبی را با توجه به رژیم غذایی بچه ماهیان از پلانکتون‌ها، افزایش شفافیت آب دریاچه‌ها، تولید گوشت سفید حاصل از بازسازی ذخایر آبزی منابع آبی، افزایش مصرف سرانه آبزیان، ایجاد اشتغال و تثبیت شغل را برای حاشیه‌نشینان ساکنان منابع آبی فراهم می‌کند.
وی افزود: مدیریت امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استانی بر اساس مطالعات لیمنولوژیکی و ارزیابی ذخایر آبزی انجام شده بر روی منابع آبی نسبت به بازسازی ذخایر اقدام می‌کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر همین اساس امسال، مطابق با اعتبارات اختصاص یافته یک میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی با ترکیب چهارگونه کپور معمولی، کپور علفخوار، بیگ هد و فیتوفاگ در منابع آبی استان در حال انجام است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید