صید میش ماهیان در سیریک پنج درصد کاهش یافت

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

صید میش ماهیان در سیریک پنج درصد کاهش یافت
رییس شیلات سیریک گفت: درفصل صید میش ماهیان دو هزار و 400 تن میش ماهی صید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.
عبدالله رئیسیˈ روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: کاهش صید ناشی از کاهش ذخایر آبزیان، صید بی رویه صیادان غیرمجاز واستفاده از ادوات غیراستاندارد می باشد.
وی بیان داشت: وجود کیسه شنا در بدن میش ماهی که در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد دارد موجب ارزش اقتصادی زیاد این گونه شده که به کشورهای چین، مالزی و جنوب شرق آسیا صادر می شود
رئیس شیلات سیریک همچنین اظهارکرد: باتوجه به کاهش ذخایر آبزیان پیش بینی می شود تا پایان سال هفت هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان شهرستان صید شود.

وی یادآورشد: سه واحد شرکت صنایع آبزیان برای بسته بندی و عمل آوری انواع آبزیان با اشتغالزایی بیش از 70 نفر در سیریک فعالیت دارند که علاوه بر ارسال به مناطق مختلف کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیایی شرقی مانند سریلانکا، روسیه و چین نیز صادر می شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های مناسب سه واحد عمل آوری شهرستان و استفاده بهینه از آبزیان غیر معقول برای صادرات، درسال بیش از سه میلیون دلار ارز آوری مستقیم برای کشور دربر دارد که با پشتیبانی صیادان و حمایت مسوولان از این شرکت های فرآوری علاوه بر اشتغالزایی باعث رونق و شکوفایی بخش های مختلف شیلاتی بویژه در بحث جمع آوری آبزیان غیرمعقول می شود.

وی مهمترین صیدگاه های شهرستان سیریک را خورآذینی و منطقه بریزگ به علت برخورداری از موقعیت و شرایط مساعد زیستی و محل تخم ریزی انواع آبزیان برشمرد و اضافه کرد: بیشتر صیادان شهرستان در شهر بندرکوهستک ، روستای کرپان، گهردو، کندال، شهر گروگ، شهر سیریک، بازگرد، مهرگی، کرتان، هرنگان، بریزگ و خرگوشی مشغول فعالیت هستند.

در شهرستان سیریک دو هزار نفر در قالب 80 فروند لنج صیادی و 320 فروند قایق مجوز دار صیادی در دریای عمان و خلیج فارس به صورت مستقیم مشغول صید و صیادی هستند
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید