صید غیرمجاز و فاضلاب‌های صنعتی آبزیان بوشهر را تهدید می‌کند

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

صید غیرمجاز و فاضلاب‌های صنعتی آبزیان بوشهر را تهدید می‌کند
معاون بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صیدهای غیرمجاز، ورود فاضلاب‌های صنعتی و انجام فعالیت‌های لرزه‌نگاری در صیدگاه‌ها و مناطق حفاظت شده و نوزادگاهی آبزیان از تهدیدات جدی ذخایر آبزیان استان است
عبدالحسن تنگستانی ظهر امروز در کارگروه صید و صیادی تنگستان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت حفظ ذخایر آبزیان و کاهش صیدهای غیرمجاز نیازمند فرهنگ‌سازی و برخوردهای قانونی است
وی افزود: حضور مستمر و موثر دریابانی در فرآیند صیادی سبب پیشگیری از صیدهای غیرمجاز و به تبع آن حفظ ذخایر و افزایش کیفیت صید را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: ورود فاضلاب‌های صنعتی و انجام فعالیت‌های لرزه‌نگاری در صیدگاه‌ها و مناطق حفاظت شده و نوزادگاهی آبزیان از تهدیدات جدی ذخایر آبزیان استان است.

رئیس اداره شیلات تنگستان نیز گفت: وضعیت ناوگان صیادی در شهرستان بسیار مطلوب است و حدود 99 درصد از این شناورها با بدنه فایبرگلاس بهینه‌سازی شده‌اند.

حمید خلیلی همچنین اعلام کرد: در فصل صید بیش از 2500 نفر صیاد و 1400 نفر نیز در فعالیت‌های مرتبط با حوزه شیلات از جمله صنایع شیلاتی، بازار فروش و حمل و نقل مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در بخش دلوار 78 موتور لنج صیادی، 244 فروند قایق صیادی هشت تعاونی صیادی و 9 کارخانه فرآوری، یخ‌سازی و کنسروسازی و پودر ماهی در حوزه صیادی فعالیت دارند.

خلیلی با بیان اینکه گوشه‌گیر، ترال و لانگ‌لاین از شیوه‌های صیادی در تنگستان است، یادآور شد: در سال گذشته 7300 تن صید دریایی اعم از ماهی و میگو در این شهرستان بوده که از این مقدار 399 تن آن میگو بوده است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید