سالانه ۱۳۰۰ تن ماهی در شهرستان بروجرد تولید می‌شود

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

سالانه ۱۳۰۰ تن ماهی در شهرستان بروجرد تولید می‌شود
مسئول شیلات بروجرد گفت: یکی از راه‌های تقویت اقتصادی در استان لرستان تولید آبزیان است که در شهرستان بروجرد سالانه ۱ هزار و ۳۰۰ تن ماهی تولید می‌شود.
غلام حسین اکبری اظهار کرد: امروز شیلات و تولید ماهی از جمله موضوعات مهم اقتصادی در بعضی از کشورهای دنیا است و بیشترین اتکا درآمد و اشتغال زایی این کشورها در بحث شیلات است و اقتصاد خیلی از خانواده‌های این کشورها به آن وابسته است.
وی با اشاره به اینکه لرستان به دلیل شرایط خاص آب هوایی از جمله مناطقی است که قابلیت را در این زمینه دارد، افزود: لرستان با برخورداری از امکانات طبیعی و دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوای معتدل و چهار فصل، قابلیت های لازم برای این مهم را داراست.

مسئول شیلات بروجرد تصریح کرد: بخش آبزی پروری و پرورش آبزیان از جمله زیر بخش کشاورزی است که در هنگام خشکسالی می‌تواند تحت اثر سوء قرار گرفته و خشکسالی بر آن اثر کند.

وی با اشاره به اینکه بخش آبزی پروری در استان‌های غیر ساحلی یعنی در استان‌هایی که از منابع آب های داخلی مانند چاه های کشاورزی، قنوات، چشمه ها و رودخانه ها برای پرورش آبزیان استفاده می کنند مانند استان لرستان اثرات مختلفی دارد بیان کرد: تعداد واحدهای آبزی پروری و غیرفعال شدن بعضی از آن ها یکی از مشکلات این بخش است که در این حالت تعدادی از واحدهای آبزی پروری که منابع آبی آنها به دلیل کاهش بیش از حد آب خشک شده‌اند در حالت فعالیت خارج شده و غیر فعال می‌شود.

وی گفت: کاهش تعداد رها سازی بچه ماهی در واحدهای احداث شده و فعال با کاهش دبی آب منابع آبی مورد استفاده در آبزی پروری به دلیل هم سویی تعداد رها سازی با میزان دبی آب وارده به واحد پرورش کاهش رها سازی بچه ماهی اتفاق افتاده که این موضوع سبب تولید کمتر در پایان دوره پرورش می‌شود.

اکبری اظهار کرد: کاهش تولید عرضه محصولات آبزیان و افزایش قیمت اثرات دیگری است که در نتیجه کاهش تولید و عرضه آبزیان پرورشی ایجاد می شود.

مسئول شیلات بروجرد عنوان کرد: کاهش رغبت کشاورزان و آبزی پروری و سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری یکی دیگر از اثراتی است که خشکسالی با توجه به کاهش آب می تواند در بخش پرورش آبزیان ایجاد کند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید