اختصاص 85 میلیارد ریال برای احیای تالاب هامون

چهار‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۴۲ بازدید
اختصاص 85 میلیارد ریال برای احیای تالاب هامون
معصومه ابتکار : مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از ارزشمندترین مناطق طبیعی و سواحل کشور است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در بازدید از چابهار و مناطق ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت : فعالیت‌های توسعه ای سیستان و بلوچستان باید بر اساس قانون با الزامات زیست محیطی همراه باشد و هر فعالیتی که بخواهد در بخش صنعت، نفت و پتروشیمی صورت گیرد مستلزم انجام ارزیابی زیست محیطی و تکمیل مطالعات و تاییدیه سازمان حفاظت از محیط زیست است
خانم ابتکار با اشاره به این که توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در دستور کار برنامه های دولت است بر تکمیل هرچه سریعتر برنامه مدیریت زیست محیطی و تجهیز این بندر به امکانات دریافت کننده پساب و پسماند کشتی ها تاکید کرد .

وی در ارتباط با جابجایی مرجانها در این بندر هم گفت: اقدامات عمرانی انجام شده در سالهای گذشته برای توسعه این بندر ، احتمال آسیب به مرجانها را افزایش داد که برای کاهش این آسیب ها ، طرحی برای جابجایی مرجانها با نظارت سازمان محیط زیست و شیلات انجام شد که امیدواریم این طرح ادامه پیدا کند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : با پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان کارگروه ویژه ای هم مامور شده است تا ارزیابی و امکان سنجی طرحهایی از قبیل پتروشیمی ، با دقت کافی و رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیست انجام شود.

خانم ابتکار همچنین در نشست خبری در بندر چابهار ، تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان را به عنوان یک پارک صلح دانست و گفت : برای احیاء این تالاب بین المللی ، دولت 85 میلیارد ریال اختصاص داده است.

وی افزود : برای تامین حقابه تالاب هم نشست های خوبی بامقامات عالی کشور افغانستان داشتیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین یکی از اهداف توسعه سواحل مکران را تقویت صنعت گردشگری در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود : مناطق بکر و بی نظیر منطقه و گردشگری دریایی از جمله مواردی است که دولت در جنوب سیستان و بلوچستان روی آن سرمایه گذاری می کند .

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در این سفر یک روزه از طرح تولید جلبک های میکروسکوپی شیلات ، ساخت پنل خورشیدی، مرکز تحقیقات شیلات ، طرح های توسعه ای چابهار ، صنایع سنگین و ساخت مجتمع پتروشیمی در این بندر بازدید کرد

منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید