فرآورده های شیلاتی درسیریک سه میلیون دلار ارزآوری داشته است

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

فرآورده های شیلاتی درسیریک سه میلیون دلار ارزآوری داشته است
فرماندار سیریک گفت: فرآورده های شیلاتی صادرات به خارج از کشور دربخش آبزیان غیرمعقول در این شهرستان سه میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.
ˈآبزیان غیرمعقول به آبزیانی گفته می شود که از نظر اسلام حرام گوشت هستندˈ
سعیدالله مبارکیˈ روز یکشنبه در سرکشی از بنادر صیادی شهرستان با بیان اینکه هر آنچه از دریا به وسیله صیادان صید می شود برای صیادان رزق و نعمتی ارزشمند خداددادی است، افزود: استفاده بهینه از آبزیان غیرمعقول برای صادرات با توجه به استقبال کشورهای آسیایی شرقی ارزآوری بسیار خوبی برای کشور بدنبال خواهد داشت.
وی بیان داشت: صادرات آبزیان غیرمعقول به خارج از کشور با مدیریت بهینه ودرست، با استفاده از ظرفیت های موجود ضمن اشتغالزایی مناسب باعث رونق و شکوفایی بخش های مختلف شیلاتی در شهرستان شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت وظرفیت مناسب دریایی بویژه دربخش شیلات، این شهرستان توانایی تامین و ارسال انواع آبزیان به داخل وخارج از کشور برخوردار می باشد.

مبارکی یادآورشد: هم اکنون دوهزار نفر دراین شهرستان در قالب 80 فروند لنج صیادی و 320 فروند قایق مجوز دار صیادی در دریای عمان و خلیج فارس بصورت مستقیم مشغول صید وصیادی می باشند.

وی گفت: در سیریک سه واحد شرکت صنایع آبزیان برای بسته بندی وعمل آوری انواع آبزیان با اشتغالزایی بیش از 70 نفر در شهر بندر کوهستک، شهر سیریک و روستای میشی فعالیت دارند.

فرماندار سیریک بیان کرد: از آنجایی که سه شرکت واحد عمل آوری آبزیان و پرورش مزارع میگو در سطح شهرستان فعالیت های خوبی شروع کردند می توان با مدیریتی جهادی و استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود اشتغالزایی و شکوفایی خوب آبزی پروری را فراهم کرد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به کاهش ذخایر آبزیان تا پایان سال بیش از هفت هزار تن انواع آبزیان توسط صیادان شهرستان سیریک صید شود.

مبارکی، مهم ترین صیدگاه شهرستان را خورآذینی و منطقه بریزگ به علت برخورداری از موقعیت و شرایط مساعد زیستی و محل تخم ریزی انواع آبزیان برشمرد و اضافه کرد: بیشتر صیادان شهرستان در شهر بندرکوهستک، روستای کرپان، گهردو، کندال، شهر گروگ، شهر سیریک، بازگرد، مهرگی، کرتان، هرنگان، بریزگ و خرگوشی وجود دارد.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید