استعداد تالش در پرورش ماهیان خاویاری

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

استعداد تالش در پرورش ماهیان خاویاری
رئیس اداره شیلات تالش گفت: تالش مستعد پرورش و تولید آبزی‌پروری به ویژه در بخش ماهیان خاویاری است.
سهراب سلطانی امروز در تالش با اشاره به اقلیم مناسب این شهرستان برای پرورش ماهیان خاویاری اظهار کرد: تالش به دلیل دارا بودن از رودخانه‌ها و چشمه‌های پر آب، سفره‌های آب زیرزمینی فراوان و چاه‌های آب کشاورزی با کیفیت مناسب و قدرت آب‌دهی بالا و اراضی مناسب به عنوان یکی از قطب‌های آبزی‌پروری به ویژه در بخش ماهیان سردابی در استان و ماهیان خاویاری در کشور است
وی میزان تولید آبزیان در آب‌های داخلی شهرستان تالش در سال گذشته را با افزایش عنوان کرد و افزود: افزایش روز افزون جمعیت نیاز به تأمین غذا با پروتئین آبزیان و کاهش ذخایر آبزیان طبیعی به دلیل صید بی‌رویه و از بین رفتن زیستگاه‌های تولید و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود برای توسعه آبزی‌پروری را پیش از پیش نمایان می‌کند.

رئیس اداره شیلات تالش سیاست اجرایی این نهاد را توجه به امکانات و استعدادهای بالقوه‌ای دانست که تاکنون کمتر مورد توجه آبزی‌پروری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امکان بهره‌برداری چند منظوره فراهم است، یادآور شد: پرورش ماهی قزل‌آلا در نیمه دوم سال به عنوان کشت دوم، کشت توأم برنج و ماهی با استفاده از آب چاه کشاورزی، چشمه و رودخانه از جمله ظرفیت‌های این شهرستان است.

رئیس اداره شیلات تالش، پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها، پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، پرورش ماهی در محیط‌های محصور مانند آب‌های داخلی و دریا و افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از دانش و تکنولوژی روز و ایجاد تنوع گونه‌های پرورشی و... را از دیگر مزیت‌های شهرستان برشمرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این فعالیت‌ها در سال‌های اخیر در قالب پروژه‌های ترویجی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بخش دیگری نیز در حال پیگیری و فراهم آمدن زمینه اجرایی آن است.

سلطانی تحقق این امر بدون همکاری اداره‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در تأمین آب، برق، زمین و تسهیلات بانکی و اعتبارات مناسب با توسعه را امکانپذیر ندانست.

وی خواستار همکاری مسئولان در تحقق برنامه‌های توسعه و تولید و رونق اقتصادی آبزی‌پروری تالش شد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید