کمیسیون رسیدگی به تخلفات آبزی پروری در شیلات هرمزگان راه اندازی شد

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

کمیسیون رسیدگی به تخلفات آبزی پروری در شیلات هرمزگان راه اندازی شد
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: کمیسیون رسیدگی به تخلفات آبزی پروری با هدف رعایت قوانین و مقررات و برخورد با متخلفان در زمینه آبزی پروری در شیلات استان راه اندازی شد.
ˈسید پرویز محبیˈ روز سه شنبه درآیین راه اندازی این کمیسیون افزود: کمیسیون رسیدگی به تخلفات آبزی پروری بر اساس مواد قانونی حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی تشکیل می شود.
وی بیان داشت: در این کمیسیون در صورت بروز تخلف در مدیریت تکثیر و پرورش میگو وسایر فعالیت های آبزی پروری با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: افرادی که بدون کسب مجوزهای لازم از شیلات اقدام به ایجاد واحدهای تکثیر و پرورش نمایند فعالیت آنان غیرقانونی است و براساس قانون با آنها با جدیت برخورد می شود.

محبی، نگهداری و مصرف غذا، دارو و مواد شیمیایی غیرمجاز، ایجاد هرگونه آلودگی یا بیماری، توسعه استخرهای پرورش و ایجاد تاسیسات خارج از طرح و یا تایید نشدن نقشه اجرایی را از مهم ترین تخلفات در آبزی پروری دانست.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآورشد: پایان یافتن اعتبار پروانه های صادر شده و پیگیرنشدن برای تمدید آن، تغییر نام دارنده پروانه تا قبل از بهره برداری، واردات و صادرات هرگونه آبزیان و نقل وانتقال آبزیان پرورشی زنده بدون مجوز از دیگر تخلفات مطرح در حوزه آبزی پروی شیلات می باشد.

وی ابراز داشت: در صورت مشاهده و یا بروز تخلف، متخلفان برحسب نوع تخلف و براساس قانون از سوی کمیسیون رسیدگی به تخلفات آبزی پروری به مراجع قضایی معرفی می شوند.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید