اشتغالزایی در حوزه آبزی پروری استان مرکزی دو برابر محقق شد

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
اشتغالزایی در حوزه آبزی پروری استان مرکزی دو برابر محقق شد

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری این استان در سال گذشته دو برابر سهمیه تعهد شده محقق شد

حسین اکبری افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده تعهد ایجاد اشتغال در حوزه آبری پروری این استان در سال نخست برنامه ششم توسعه 35 بود که با اقدام های انجام شده سال گذشته 67 شغل به صورت مستقیم در این حوزه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ارزش اقتصادی تولید آبزیان پرورشی استان مرکزی پارسال در تمام بخش ها شامل ماهیان سردآبی، گرمابی، زینتی، بچه ماهی و خاویاری بالغ بر 855 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به مدت مشابه قبل 14 درصد بیشتر بوده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با حداقل 150 میلیون ریال می توان در حوزه آبزی پروری اشتغال ایجاد کرد در صورتی که هزینه ایجاد یک شغل در سایر بخش ها از جمله بخش صنعت چند برابر این مبلغ بوده و نیاز است مسئولان توجه بیشتری برای ایجاد اشتغال در این حوزه داشته باشند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید